سرای عشق....

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ سرای عشق.... خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

هر چه کنی به خود کنی گر همه نیک و بد کنی

 


پیامبر صلی لله علیه و آله :
 
ثَلاثٌ مَنْ كُنَّ فیهِ فَهِىَ راجِعَةٌ عَلى صاحِبِها: اَلْبَغْىُ وَ الْمَكْرُ وَ النَّـكْتُ؛

سه چیز است كه در هر كس باشد [آثارش] به خود او بر می‏گردد:
"ستم كردن"،"فریب دادن" و "پیمان شكنى".

 
(تحف العقول، ص 256)

[ جمعه 31 خرداد 1392برچسب:اسلحه,پیامبر,اکرم(ص),

] [ 22:34 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

[ جمعه 31 خرداد 1392برچسب:عمر,گذشت,آینده,

] [ 22:28 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

چرا خاتمي حاضر نيست به منتخب مردم تبريک بگويد؟



با سپري شدن 5 روز از اعلام نتيجه نهايي انتخابات رياست‌جمهوري و پيروزي حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني، دبيرکل و رئيس‌شوراي مرکزي مجمع روحانيون دراين‌باره سکوت کرده و حاضر نيستند پيام تبريک خطاب به رئيس‌جمهور منتخب صادر کنند.

موسوي خوئيني‌ها پيش از انتخابات علنا خواستار تحريم اين جشن‌ ملي شد و سکوت او طبيعي است اما خاتمي که از عارف حمايت مي‌کرد، سرانجام مجبور شده بود به اعتبار آراي پايين نامزد اصلاح‌طلبان در نظرسنجي‌ها و با توصيه مشاوران خود از روحاني اعلام حمايت کند. با اين حال اکنون که 5 روز از اعلام نتيجه انتخابات مي‌گذرد، محمد خاتمي حاضر نشده پيروزي حسن روحاني را به وي تبريک بگويد.

اين در حالي است که همه رقباي انتخاباتي روحاني، پيروزي وي در انتخابات و جلب اعتماد اکثريت مردم را تبريک گفتند. آقاي روحاني در اولين کنفرانس مطبوعاتي خود تصريح کرد که روحاني رئيس‌جمهور همه ملت است و نه گروه‌ها و اشخاص خاص.خاتمي ديروز در پيامي درگذشت جليل شهناز از اساتيد موسيقي را تسليت گفت.

شايان ذکر است رجب مزروعي عضو خارج‌نشين حزب مشارکت پيش از انتخابات در مصاحبه با راديو فردا گفته بود: اگر روحاني شکست بخورد، مصيبتي براي اصلاح‌طلبان نيست چرا که آنها نيروي اجتماعي خود را دارند.
 

[ چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:خاتمی,روحانی,تبریک,,

] [ 13:4 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

 

شما که خودتون پیرورهبری میدونین بایدبه حرفش گوش بدین ازمنتخب مردم بایددورازهرگونه حاشیه پیروی کرد.واقعاکه .ادم اینقدر خرافاتی .میرین مشینین ی چیزی پیدامیکنیدتاطرف وبدجلوه بدین.به خدا میسپارمتون..

 این پیام رو یکی از دوستان خوبمون (درباره تناقضات آقای روحانی) گذاشته اما هیچ آدرسی از خودش نگذاشته که حداقل یه سلام خدمتشون عرض کنم..اما به هر حال از اینجا اولا سلام خدمتشون عرض میکنم و دما ازش خیلی تشکر میکنم که به من سر زد و نظر گذاشت...

واما خدمت ایشان عرض میکنم که بنده سعی میکنم همیشه سیره ی رهبری عزیز رو خط و مشی زندگی خودم قرار بدم..آره بنده به آقای دکتر روحانی رای ندادم اما بعد از انتخابات خیلی خوشحال شدم که اولا مردم با مهربانی پای صندوق های رای آمدند و رئیس جمهور محبوب خودشون رو انتخاب کردند و دوما بنده در این وب به آقای دکتر روحانی وطرفدارانشون  تبریک عرض کردم..وحتی  به همکارانم و هم دانشگاهی هام  که به ایشان رای دادن تبریک عرض کردم. و شب بعد از انتخابات که طرفداران ایشان داشتند شادی میکردند من هم با دوتا از دوستام در جشن انها شرکت کردیم و شیرینی پخش کردیم... و در ضمن اولین کسی که بعداز انتخابات خدمت آقای روحانی تبریک عرض کرد کاندید مدنظر بنده"اقای دکتر ولایتی" بود...

 و اما در آخر چند نکته ی کوچک قابل توجه این دوست عزیز که اولا تاریخ خرافه نیست..دوما شما یک کم مطالعه در مورد این کامنت میکردید این حرف رو نمیزدین...سوما تمام کامنت بنده با آدرس و مدرک بود یعنی حرفی رو الکی نزدم...چهارما اولین کسانی که به
آقای روحانی تبریک عرض کرد ماها بودیم وحتی آقای دکتر احمدی نژاد و آقای ولایتی وآقای لاریجانی ووو.. برای عرض تبریک خدمت آقای دکتر روحانی رفتند.... و در اخر خدمت این این دوست عزیز عرض میکنم که یادمون نمیره  سال 88 باشکستی که این آقایون و طرفدارانشون خوردن چکارها کردند وچه حرفهای بی منطق و بدون مدرک زدن. چه
بی حرمتی هایی به این نظام کردند و چه جوری قلب پاک و نازنین رهبر رو شکستند و هنوز که هنوزه حاضر نشدند عذر خواهی کنند از اون اشتباه و دروغ بزرگشون...و خدا بزرگ است و دانا و علیم....

وبازهم خدمت آقای دکتر روحانی ؛رئیس جمهور محبوبمون و طرفدارانشون تبریک عرض میکنم...و حاضریم برای موفقیت این دولت هر کاری که به صلاح این نظام باشد رو بکنم و بکنیم.

[ چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:روحانی,انتخابات,رئیس,جمهور,ایران,رهبری,نظر,,

] [ 12:24 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

با سلام خدمت همه ی شما دوستان عزیز.

خدا رو شکر... داریم روزهای خوبی رو پشت سر میذاریم.بعد از حماسه ی سیاسی؛ که ملت ما با غیرت خودشون؛بوجود آوردند حالا پیروزی غرور آفرین تیم فوتبال کشور مون... که باید از اینجا به همه فوتبالیست ها بگیم بچه ها خدا قوت.... بخدا قسم بعد از انتخابات ؛(که آقای روحانی پیروز انتخابات شدند "با اینکه من به ایشان رای ندادم")خیلی خوشحال شدم....بخاطر اینکه ملت ما دست به دست هم دادند و اون حماسه مدنظر رهبری را آفریدند.وقتی روز بعد از انتخابات بیرون بودم و میدیدم مردم بخصوص طرفداران آقای روحانی آنقدر شادند اشک تو جشام حلقه زد... و دوباره دیشب با خانواده ام که بیرون بودیم دیدم مردم خوب و مهربان وحماسه ساز ما اینقدر از پیروزی تیم فوتبال خوشحال هستند خدارو شکر کردم وباور کنید که بغض گلویم رو فشرده بوداز خوشحالی زیاد...آخه واقعا این خوشحالی ها حق مردم ما هست...فقط از ته دل گنه کارم آرزو میکنم که همیشه مردم خوبمون رو شاد و باعزت وسربلند ببینم...

ودر آخر خدایا شکرت از این همه نعمت

[ چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:تیم,ملی,فوتبال,ایران,کره,

] [ 12:4 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

باسلام.

وظیفه ی خودم رو می دونم که تبریک عرض کنم به آقای روحانی و طرفدارن ایشان.

امیدوارم ایشان موفق و موید وسربلند باشند.

فقط امیدوارم ایشان مثل رئیس جمهورهای سابق غرق در قدرت نشوند و مردم رو فراموش کنندومثل بعضی ها نشوند وپا روی عزت مردم ایران بذارن.

بازهم در آخر تبریک عرض میکنم.

 

[ یک شنبه 26 خرداد 1392برچسب:روحانی,رئیس جمهور,ایران,,

] [ 20:59 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

 

مقام معظم رهبري:

هیچ‌کس حتی نزدیکان، از رأی بنده اطلاع ندارند/ رأی مردم یک امانت و حق‌الناس است ‌

مقام معظم رهبري اظهار داشتند: در انتخابات ریاست‌جمهوری، یک نفر را انتخاب کردم و به کسی هم نگفتم و تا الان حتی کسان نزدیک من، خانواده و فرزندانم نیز نمی‌دانند که من به چه کسی رای داده‌ام.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین دقایق آغاز رأی گیری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور در محل صندوق سیار 110 در حسینیه امام خمینی (ره)، آراء خود را به صندوق انداختند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تبریک اعیاد شعبانیه، حضور موثر، بهنگام، همگانی و پر شور ملت در انتخابات را دارای اهمیت فراوان دانستند و تأکید کردند: مردم عزیز ایران با شوق و انگیزه وارد صحنه انتخابات شوند و بدانند که سرنوشت کشور و سعادت ملت، به وابسته به حضور و انتخاب آن‌هاست.

رهبر انقلاب اسلامی، تأثیر اساسی حضور مردم در سرنوشت کشور را دلیل تبلیغات منفی و متراکم مخالفین و دشمنان ملت خواندند و افزودند: دشمنان تلاش زیادی کردند که با ایجاد یأس و بدبینی، مردم پای صندوق‌های رأی نیایند و برای تحقق این هدف، پا را از کارشکنی‌های رسانه‌ای نیز فراتر نهادند و در این دوره، سیاستمداران و شخصیت‌های غربی وابسته به جبهه دشمن، بطور علنی علیه حضور مردم فعالیت می‌کنند.

ایشان با اشاره به اظهارات مقامات امریکایی که گفته‌اند ما انتخابات ایران را قبول نداریم، خاطرنشان کردند: نظر دشمنان، هیچ‌گاه اهمیتی برای مردم ایران نداشته و ملت همیشه خودش تشخیص داده که به چه چیزی نیاز دارد و مصلحت کشور در چیست و بر همان اساس، نیز انتخاب کرده و خواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با توصیه به عموم مردم برای حضور اول وقت در پای صندوق‌های رأی، در خصوص انتخابات ریاست جمهوری افزودند: هیچ‌کس حتی نزدیکان، از رأی بنده اطلاع ندارند و مردم وظیفه دارند که در خصوص انتخابِ خود، تحقیق کنند.

رهبر انقلاب اسلامی در رابطه با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز خاطرنشان کردند: بنده در این انتخابات به 31 نفر رأی دادم که برخی از آن‌ها را از نزدیک می‌شناختم و برخی افراد دیگر را بر اساس اعتماد به یکی از فهرست‌ها انتخاب کردم.

ایشان همچنین با اظهار امیدواری در خصوص اینکه نتیجه انتخابات در جهت خیر کشور و مردم و موجب سعادت و رفاه مادی و معنوی ملت باشد، خطاب به برگزار کنندگان انتخابات تأکید کردند: رأی مردم یک امانت و حق الناس است که در دست مسئولان صندوق‌ها و شمارش کنندگان آرا قرار دارد و باید در این زمینه دقت زیادی بخرج داده شود.
 

[ جمعه 24 خرداد 1392برچسب:خامنه ای,ولایتی,انتخابات,ایران,رهبر,آیت الله,

] [ 10:12 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

سیدحسن نصرالله: اگر ایرانی بودم به دکتر ولایتی رای می دادم

به گزارش شیعه آنلاین، يک از خبرنگاران عرب زبان که با لبنان در ارتباط مستقيم است، نقل مي کند: در یکی از جلسات چند ماه پیش تعدادی از جوانان با حجة الإسلام و المسلمین سید "حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان، از او درباره انتخابات ریاست جمهوری ایران و نامزد اصلح از نظر او، سوالی پرسیده شد.

سید "حسن نصرالله" در پاسخ به پرسش مطرح شده، گفت: انتخابات ریاست جمهوری، یک مسأله داخلی به شمار می رود. بنده تمایلی به دخالت در مسائل داخلی ایران نیستم، این مسأله به ملت ایران اختصاص دارد.

سوال کننده که برای دریافت پاسخ اصرار داشت، پرسش خود را به گونه ای دیگر مطرح کرد و خطاب به سید "حسن نصرالله" گفت: اگر شما یک شهروند ایرانی بودید، به چه کسی رأی می دادید؟!

دبیرکل حزب الله لبنان که پافشاری و اصرار جوان را دید، لبخندی زد و گفت: اگر من یک شهروند ایرانی بودم، به نظر من با توجه به مشکل موجود در عرصه بین الملل، و تجربه و تسلطی که دکتر "علی اکبر ولایتی" وزیر خارجه سابق جمهوری اسلامی ایران بر این عرصه دارد، به ایشان رأی می دادم.

[ جمعه 24 خرداد 1392برچسب:سید حسن ,نصر الله,ولایتی,ایران,انتخابات,

] [ 10:9 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

راحت‌طلبان و آسوده‌خواهاني كه در درازاي نهضت امام، انقلاب اسلامي و در دوران دفاع مقدس از صحنه غايب بوده‌اند امروز با يك دنيا گستاخي به خود مي‌بالند كه پادگاني فكر نمي‌كنند!

* * *

اگر پادگاني‌ها، این رزمندگان پاکباخته نبودند امروز محفل‌نشينان رفاه‌طلب و خودخواه چگونه مي‌توانستند در سيماي جمهوري اسلامي به خودنمايي بنشينند؟

* * *

كساني كه با حربه «پادگاني‌ها» به رزمندگان،‌ آزادگان، ايثارگران، جانبازان و ديگر نيروهاي حزب‌اللهي دهن‌كجي مي‌كنند، انقلاب اسلامي را نشناخته و در راه ملت ايران حركت نمي‌كنند.

* * *

آيا ما مي‌توانيم پيرو اسلام ناب محمدي باشيم و با وجود اين شعار دهيم كه «تا قيامت نمي‌توانيم با امريكا قهر باشيم»؟

 

هشدار

ديرزماني است كه دست‌هاي مرموزي به كار افتاده است تا ملت ايران و فرزندان انقلاب اسلامي را با حربة «افراطي‌گري»، «خشونت‌طلبي» و «تندروي» منكوب كند و از راه امام و انقلاب باز دارد. استكبار جهاني و در رأس آن شيطان بزرگ به درستي دريافته است كه امروز تبليغات زهرآگين و ضدانقلابي آنان در ميان ملت بيدار، هشيار و دشمن‌شناس ايران به اندازة پشيزي برد ندارد و نمي‌تواند مايه فريب و گمراهي شود، از اين رو، تلاش دارد اغراض و اميال استعماري و ضدمردمي خود را از زبان كساني بازگو كند كه در تاريكي و ناآگاهي به‌سر مي‌برند و يا آلت دست دشمن شده‌اند.
گفتمان برخي از نامزدهاي يازدهمين دورة انتخابات رياست جمهوري، از عقده‌گشايي، انتقام‌جويي، ترويج انديشه‌هاي ليبراليستي، كنار زدن خط امام و كمرنگ كردن آرمان‌هاي انقلاب اسلامي نشان دارد. برخي از نامزدها اين روزها در تبليغات انتخاباتي خود، سخناني را مطرح مي‌كنند كه ماية تاسف و نگراني است مانند اين‌كه:
ما تا قيامت نمي‌توانيم با امريكا قهر باشيم!!
من با دنيا آشتي مي‌كنم!!
مشكل من افراطي‌گري است!
مشكل من با افراطيون است!
ما افراد موثر را خانه‌نشين كرديم!!
برخورد كنسولي با ايران خوب نيست!
غرور ملي ايرانيان را بازمي‌گردانم
روزگاري بود كه پاسپورت ايراني در دنيا اعتبار داشت و بدون ويزا به غالب كشورها مسافرت مي‌كرديم اما امروز...
و...
بايد ملت ايران از كساني كه اين‌گونه سخنان دوپهلو و بودار را بر زبان مي‌رانند توضيح بخواهند كه منظور از افراطي‌گري چيست و از ديد آنان افراطيون چه كساني هستند؟
آيا افراطيون آن نيروهاي حزب‌اللهي و انقلابي جان‌بركفند كه با شعار مرگ بر امريكا كاخ‌ها و كاخ‌نشينان را مي‌لرزانند؟! آيا افراطيون از ديد برخي از اين نامزدها ملت قهرمان‌پرور ايران است كه در برابر آز و نياز استعماري امريكا در درازاي سي و اند سال گذشته قهرمانانه ايستاده و به سازش و كرنش تن در نداده است؟
آيا این ملت ايران است که مي‌خواهد تا قيامت با امريكا قهر باشد يا اين امريكا است كه مي‌خواهد با اسلام ناب محمدي (ص) تا قيامت بستيزد؟
ما در مجلس بودجه‌اي براي براندازي در امريكا تصويب نكرده‌ايم. ما صدها فرستنده در دنيا ضد امريكا به كار نينداخته‌ايم ما نگفته‌ايم و نمي‌گوييم كه ريشة ملت امريكا را بايد خشكاند. ما تروريست‌هاي خون‌آشام و درنده‌اي به نام‌هاي طالبان، القاعده، النصره را با پول و سلاح، مجهز نكرده و به خاك امريكا گسيل نداشته‌ايم. ما با رژيم‌هاي ضدمردمي و آدمكشاني ديكتاتور به نام‌هاي آل خليفه، آل سعود و... براي سركوب ملت‌ها همدست نشده‌ايم.
ما براي سرنگوني يك دولت به جرم اين‌كه با ما همدست نيست كشوري را به حمام خون تبديل نكرده‌ايم.
آيا ما مي‌توانيم به اسلام ناب محمدي (ص) پاي‌بند باشيم و با وجود اين اعلام كنيم كه «تا قيامت نمي‌توانيم با امريكا قهر باشيم»
آيا ملت ايران امروز با دنيا قهرند كه برخي در تبليغات انتخاباتي خود نويد مي‌دهند كه من اگر رييس جمهور شوم: با دنيا آشتي مي‌كنم!!
آيا بيش از يكصد و بيست كشور غيرمتعهدها و... از كشورهاي دنيا نيستند؟ و تنها امريكا و چند كشور زورگو و فزون‌خواه اروپا كشورهاي جهان به شمار مي‌آيند؟!!
آيا آن نامزدي كه مي‌گويد با دنيا آشتي مي‌كنم ادعاي دشمنان ايران را تكرار نمي‌كند كه مي‌گويند ايران در انزوا قرار گرفته است؟ آيا زبان امريكا را در دهان ندارد؟!
راستي كسي كه در راه انقلاب يك سيلي نخورده و در راه مبارزه پاي او به كلانتري نرسيده است آيا حق دارد امروز براي ملت قهرمان‌پرور، سخت‌كوش و فداكار ايران نقشه راه ترسيم كند و به عنوان ميراث‌خوار انقلاب شعار دهد كه
با دنيا آشتي مي‌كنم و يا تا قيامت نمي‌توانيم با امريكا قهر باشيم و حماسه‌آفريني‌هاي ملت انقلابي ايران را افراطي‌گري و خشونت‌طلبي بخواند؟!
كساني كه تا ديروز با دولت‌هاي تسليم‌طلب و اشرافي‌گري همدست و همراه بوده و در آن دولت‌ها پست و مقامي داشته‌اند امروز براي به دست آوردن آراي ملت ايران به گونه‌اي شعار مي‌دهند و سخن مي‌گويند كه انگار در طول اين سي‌و اند سالي كه از انقلاب اسلامي مي‌گذرد در صحنه نبوده‌اند و امروز به عنوان ناجي ملت و كشور نزول اجلال كرده‌اند تا «عزت و غرور ملي ايرانيان را بازگردانند»!! امنيت و آزادي را ارزاني بدارند!! از تجاوز به حقوق ديگران پيشگيري كنند!! و فقر و فساد را ريشه‌كن سازند!!
آيا در دولت تسليم‌طلبان و نيز در دولت اشرافي‌گري اين‌گونه مشكلات و معضلات وجود نداشت كه اين حضرات نفس نكشيدند يا چون در آن دولت‌ها سهم و موقعيتي داشتند مشكلات ناچيز شمرده مي‌شد؟ آيا آن بزرگواري كه امروز از ديدن دختر فقيري در سر چهارراه‌ها رنج مي‌كشد تا ديروز كجا بوده است؟ آيا امروز اين صحنه اسف‌بار پديد آمده است؟! و اگر او به مقام رياست جمهوري دست يابد آيا اين‌گونه صحنه‌هاي اسف‌بار خود به خود از ميان مي‌رود.
راستي هدف از غرور و عظمت ملي كه مي‌خواهند به ايرانيان بازگردانند چه عظمت و غروري است كه امروز ملت ايران از آن محروم است؟! آيا از آن نوع غرور ملي است كه محفل‌نشينان فراماسونري در دوران پهلوي اول و دوم به ملت ايراني ارزاني داشتند و با حاكم كردن كاپيتولاسيون، سرجوخه‌هاي عربده‌كش بيگانه را بر جان و مال و ناموس ملت ايران مسلط كردند.
راحت‌طلبان و آسوده‌خواهاني كه در درازاي نهضت امام و انقلاب اسلامي و در دوران دفاع مقدس از صحنه غايب بوده‌اند امروز با يك دنيا گستاخي به خود مي‌بالند كه پادگاني فكر نمي‌كنند!! و با دهن‌كجي به نيروهاي نظامي و انتظامي و سپاهي و بسيجي افتخار دارند كه «سرهنگ» نيستند.
آيا اين نيروهاي رزمنده و جان بر كف پادگان‌ها نبودند كه از جان و مال و زن و فرزند و زندگي و هستي چشم‌ پوشيدند زير تانك رفتند، روي مين رفتند و در سنگر شرف و كرامت مقاومت كردند و با نثار خون خود ايران را از تجزيه و نابودي رهايي بخشيدند؟
اگر پادگاني‌ها (يعني نيروهاي رزمنده و پاكباخته)‌ نبودند امروز محفل‌نشينان رفاه‌طلب و خودخواه چگونه مي‌توانستند براي كسب مقام و شهرت و رياست در سيماي جمهوري اسلامي به خودنمايي بنشينند و نمك بخورند و نمكدان بشكنند؟
بايد دانست كساني كه با حربه «پادگاني‌ها» به رزمندگان عزيز و نيروهاي حزب‌اللهي و انقلابي (آزادگان، ايثارگران، جانبازان و...) و خانواده شهدا دهن‌كجي مي‌كنند، انقلاب اسلامي را به درستي نشناخته و راهشان از راه ملت قهرمان‌پرور ايران جداست.
برخي از اين‌ها به جاي اين‌كه با الهام از رهنمودهاي مقام معظم رهبري كه اين سال را سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي ناميدند در انديشه حماسه‌آفريني باشند، و در راه رونق بخشيدن به توليد ملي، به وجود آوردن ثبات اقتصادي، پيشگيري از واردات بي‌حساب و كتاب، جلوگيري از ريخت و پاش‌هاي افسارگسيخته، بي‌عدالتي‌ها رانت‌خواري‌ها، سوء مديريت‌ها و... كه موجب مشكلات توانفرسا شده است، طرح و برنامه بدهند در انديشه سازش و كرنش در برابر امريكا هستند و راه حل همه مشكلات را تسليم شدن در برابر امريكا مي‌پندارند و با بزرگ نماياندن يك سلسله امتياز‌هاي ناچيز و دلخوش‌كننده دوران ستم‌شاهي مانند اعتبار پاسپورت مي‌خواهند دستاوردهاي عظيم علمي و سياسي عصر انقلاب را ناچيز بنمايانند و با سياه‌نمايي و تخريب نظام براي خود جايگاهي به دست آورند.
اميد است ملت آگاه، هوشيار و بيدار ايران با آزمون از دوره‌هاي حاكميت تسليم‌طلبان، رفاه‌طلبان اشرافي و منحرفان ارتجاعي در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري به نامزدي راي دهند كه از پيروان راستين اسلام ناب محمدي (ص) باشد و آرمان‌هاي امام و مقام رهبري را پاس بدارد و با ملت مسلمان، شريف و سربلند همراه باشد، رضاي خدا جويد و راه امام پويد.

[ چهار شنبه 22 خرداد 1392برچسب:ایران,روحانی,پادگان,سرهنگ,انتخابات,,

] [ 13:7 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

 

پرچم اسراییل؛ پشت سر مشاور هاشمی

نماد صهیونیست ها در مستند حسن روحانی + عکس

دومین فیلم مستند تبلیغاتی حسن روحانی در حالی شب گذشته روی آنتن رفت که در ابتدای آن، از نماد پرچم اسراییل استفاده شده بود.
"گروه سیاسی صراط" - دومین فیلم مستند تبلیغاتی حسن روحانی در حالی شب گذشته روی آنتن رفت که در ابتدای آن، از نماد پرچم اسراییل استفاده شده بود.
به گزارش گروه سیاسی صراط، در همان دقیقه اول مستند دوم تبلیغاتی حسن روحانی و در حالی که تصویر و صدای محمدرضا صادق در حال پخش شدن است، پشت سر او نماد ستاره داود به چشم می خورد.
محمدرضا صادق پیش از این به عنوان مسئول ستاد تبلیغات ستاد هاشمی رفسنجانی انتخاب شده بود.
ستاره داود، مهم ترین نشان یهودیت است و می‌توان این علامت را بر روی پرچم کنونی رژیم صهیونیستی مشاهده کرد. از سوی دیگر این نشان امروزه به عنوان یکی از نمادهای فراماسونری شناخته می شود.
این علامت که به آن «مهر سلیمان» هم می گویند در حقیقت بر اساس تفکرات الحادی مصر باستان ساخته شده است. نکته دیگر اینکه شیطان پرستان نیز علامت مذکور را مهم ترین نشان خود می دانند و از آن در مراسم شیطانی خود استفاده می کنند.
در سال های اخیر نفوذ نمادهای فراماسونری در کشور و عدم اقدام مناسب در مقابل آنها، اعتراضاتی را به دنبال داشته است. از جمله، نفوذ این نمادها در معماری های برخی سازه ها در تهران، باعث بروز انتقادات فراوان شد.
مقام معظم رهبری در خصوص تلاش صهیونیست ها برای گسترش این نمادها در دنیا، در هفدهمین اجلاس سراسرى نماز در 29 آبان 87 تاکید کرده بودند «صهیونیستها هر نقطه‏ ى دنیا که خواستند یک ساختمانى بسازند، آن علامت نحس ستاره‏ ى داوود را سعى کردند یکجورى رویش تثبیت کنند. کار سیاسیشان اینجورى است.»
 




برای مشاهده تصویر در اندازه بزرگتر روی آن کلیک نمایید
 
 

[ چهار شنبه 22 خرداد 1392برچسب:صهیونیست ها , ستاره داود , اسراییل , روحانی , محمدرضا صادق ,

] [ 12:59 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

 

تناقضات روحانی درباره "دیپلماسی هسته ای اصلاحات"

آقای "روحانی"؛ چرا مقامات غربی در قبال دیپلماسی شما جشن گرفته اند؟

استراو می گوید: کمال خرّازی زنگ زد و درخواست داشت، اجازه بدهیم 10 سانتریفیوژ برای تحقیقات در ایران کار کند.... من به توالت رفتم و گفتم: حتی اجازه فعّال کردن 1 دستگاه سانتریفیوژ را هم به ایران نمی دهیم.

 

- بینش خاصّ سیاسی اسلام باعث شده در «جمهوری اسلامی»، شاخصه های گوناگونی برای نقد عملکرد عناصر سیاسی و کارگزاران کشور بوجود بیاید. یکی از روش های متداول که برآمده از آیات قرآن و فرمایشات امام (ره) و رهبری است؛ مربوط به ارزشیابی دشمنان خارجی از عملکردهای کاگزاران نظام اسلامی است.


ادامه مطلب

[ چهار شنبه 22 خرداد 1392برچسب:حسن , روحانی , انتخابات , ریاست , جمهوری , دیپلماسی , هسته , ای , سازش ,

] [ 12:25 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

 

نظرسیاستمداران جهان درباره مقام معظم رهبری

در این روز ها که مصادف است با سالگرد نخستین روزهای رهبری حضرت آیت الله خامنه ای برآن شدم سخن چند تن از سیاستمداران بزرگ دنیا را در مورد رهبر معظم انقلاب مرور نماییم. باشد که قدر این نعمت عظیم الهی را بیشتر درک نماییم.

پوتین: مسیح را در ایران دیدم

چند سال پیش پوتین، رئیس‌جمهور وقت روسیه، برای نخستین بار در طول سی سال انقلاب به ایران سفر کرد.

پوتین، شخصیتی بسیار چارچوب‌مند و منضبط بر اصول دیپلماسی است، اما با این حال چندبار پرسیده بود که دیدار با رهبر جمهوری اسلامی آیا انجام می‌شود یا نه. دیدار انجام شد. در این دیدار رهبری به نکاتی از تاریخ شوروی و قبل از آن اشاره می‌کنند که برای رئیس‌جمهور وقت روسیه جدید بوده است، پس از دیدار، مسئولین دستگاه دیپلماسی می‌گفتند رفتار وی تغییر کرده بود و شخصاً و نه از طریق وزیر خارجة خود، به وزیر خارجه وقت کشورمان گفته بود که شما حتماً سفری به روسیه داشته باشید تا با هم گفت‌وگو کنیم.

در برگشت به کشور روسیه، خبرنگاری از وی درباره نظرش راجع به رهبری ایران می‌پرسد و وی در پاسخ می‌گوید: «من مسیح را ندیده‌ام، اما تعاریف او را در انجیل شنیده و خوانده‌ام، من مسیح را در رهبری ایران دیدم».

(به نقل از حجت‌الاسلام مروی)

کوفی عنان: با دیدنش همه را فراموش کردم

کوفی‌عنان، دبیر کل سازمان ملل متحد بود. هنگام خروج از تهران و در پاویون فرودگاه گفته است:

در دوران نوجوانی که بوده‌ام در مورد شخصیت‌های کاریزما مطاله می‌کردم و همیشه این سئوال برای من مطرح بود که اگر زمانی من روبه‌روی یک شخصیت کاریزما قرار گیرم چه عکس‌العملی خواهم داشت. وی افزود: کسانی که مرا به سازمان ملل آوردند، شخصیت‌های برجستة دنیا بودند و من به آن‌ها علاقه‌مند بودم و هر کدام مثل ژاک شیراک، برای من امتیازاتی داشتند. من به شدت تحت تأثیر ژاک شیراک بودم. طوری‌که وقتی ایشان صحبت می‌کرد بدون مکث حرف‌هایی صریح می‌زد. «گورباچف» و «هلموت کهل» هم همین‌طور بودند. این‌ها کسانی بودند که نیاز به مکث نداشتند. من این‌ها را دوست داشتم.

در ملاقات با (حضرت آیت‌الله العظمی) خامنه‌ای احساس کردم که کسی را مثل او ندیده‌ام. شخصیت معنوی ایشان چنان مرا گرفت که از خود پرسیدم چرا شخصیتی مثل من دبیر کل سازمان ملل باشد و از معنویات چیزی نداشته باشد! با دیدن آقای خامنه‌ای هم آن شخصیت‌هایی که مرا جلب کرده بودند فراموش کردم و تحت تأثیر شخصیت معنوی ایشان قرار گرفتم. من شخصیت‌های معنوی در دنیا زیاد دیده بودم، ولی هیچ‌یک، از مسائل سیاسی اطلاع نداشتند. با دیدن آقای خامنه‌ای قداست آن شخصیت‌های سیاسی از ذهن من پاک شد. من تعجب می‌کنم ایران با چنین شخصیتی چرا در بعضی جا‌ها می‌لنگد. بعید می‌دانم به سازمان ملل هم بروم شخصیت ایشان از ذهن من پاک شود.

سید حسن نصر الله: شخصیتی عظیم و استثنایی

سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشته: ما با شخصیتی عظیم و استثنایی روبه‌رو هستیم که بسیاری در میان امت، چیزی درباره او نمی‌دانند و کمتر کسی با این شخصیت آگاه هستند ما می دانیم که این رهبر در میان امت و حتی در ایران چقدر مظلوم است. حتی در بارزترین و روشن‌ترین بعد در شخصیت ایشان یعنی بعد رهبری و سیاسی ایشان مظلوم است. شما در برابر شخصیتی قرار دارید که دشمنان، او را محاصره کرده اند و دوستان نیز حق او را آن‌گونه که باید ادا نمی‌کنند.

کاندولیزا رایس: خنثی کردن نقشه ها

کاندولیزا رایس وزیرسابق امور خارجه آمریکا و مشاور ارشد جرج بوش گفته رهبر ایران می‌تواند نقشه‌هایی را که بهترین ذهن‌ها، با صرف بیش‌ترین بودجه‌ها، در زمانی بسیار طولانی کشیده و مجریانی ماهر اجرای آن را به عهده گرفته‌اند، با یک سخنرانی یک‌ساعته خنثی کند.

دکوئیار: شخصیتی به هوشمندی او ندیدم

خاویر پرز دکوئیار دبیرکل سازمان ملل در بحبوحه جنگ تحمیلی به ایران آمد، دیداری هم با رئیس‌جمهور (آقای خامنه‌ای) داشت.

دکوئیار پس از آن دیدار پرسیده بود: رئیس‌جمهور شما از کدام دانشگاه علوم سیاسی فارغ التحصیل شده است. دکوئیار افزوده بود من مدرک دکترای علوم سیاسی دارم و ۳۰سال است کار سیاسی می‌کنم و چند سال است دبیرکل سازمان ملل هستم، در این مدت شخصیت‌های سیاسی و رئیس‌جمهورهای بسیاری را دیده‌ام اما تاکنون شخصیتی به سیاستمداری و هوشمندی او ندیده‌ام.

بنی‌صدر: اگر امام بود، صدها بار به او احسنت می‌گفت

ابوالحسن بنی‌صدر، اولین رئیس‌جمهور ایران بود که به حکم مجلس شورای اسلامی و تائید امام خمینی، به دلیل خیانت‌های مکررش، از مقام خود عزل شد، در گفت‌وگو با آبزرور گفت:

اگر ایشان [امام خمینی(ره)] زنده بود، صدها بار به آقای خامنه‌ای احسنت می‌گفت. دلیل این تحسین این است که آقای خامنه‌ای به خوبی توانسته نظامی که آقای خمینی ایجاد کرد را حفظ کند.

بنی‌صدر در حالی این اعتراف را انجام داده که پیش از آن نیز وابستگان آمریکا و رژیم صهیونیستی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم بارها تأکید کرده‌اند که مدیریت آیت‌الله خامنه‌ای موجب شکست طرح‌های آنان شده است.

[ سه شنبه 21 خرداد 1392برچسب:آیت الله خامنه ای,رهبر ایران,سید علی خامنه ای,کوفی عنان,دکوئیار,کاندولیزا رایس,بنی‌صدر,

] [ 12:24 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

 

حمایت 160 نفر از نمایندگان مجلس از کاندیداتوری ولایتی

عضو هیئت رئیسه مجلس از حمایت 160 نفر از نمایندگان ملت از کاندیداتوری علی‌اکبر ولایتی در

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طی نامه‌ای خبر داد.

خبرگزاری فارس: حمایت 160 نفر از نمایندگان مجلس از کاندیداتوری ولایتی

 

 

 

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا نماینده مردم نیشابور و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: حدود 160 نفر از نمایندگان مجلس با امضای نامه‌ای، حمایت خود را از کاندیداتوری علی‌اکبر ولایتی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند.

وی با بیان اینکه امضاکنندگان این نامه، ولایتی را کاندیدای اصلح معرفی کردند، گفت: این نامه به ستاد علی‌اکبر ولایتی ارسال شد.

[ دو شنبه 20 خرداد 1392برچسب:انتخابات,ایران, دکتر ولایتی,,

] [ 17:6 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

 

نماينده ساركوزي براي مذاكره با ايران كه بود؟

 

لوموند درباره این دیپلمات کهنه کار فرانسوی می نویسد ژان-دیوید لویت Jean-David Levitte سمت های زیادی در دستگاه دیپلماسی فرانسه داشته است. او سفیر سابق فرانسه در آمریکا، مشاور ویژه سارکوزی در همۀ پرونده های دیپلماتیک، سفیر فرانسه در سازمان ملل(2000-2002)، و رییس شورای امنیت ملی فرانسه، مذاکره کننده در بسیاری از موضوعات بین المللی از جمله قطعنامۀ 1441 عراق و مشاور ویژه دیپلماتیک شیراک نیز بوده است.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی اکبر ولایتی وزیر خارجه اسبق کشورمان در آخرین مناظره تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری پس از اشاره به مذاکره اش با نیکولا سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه از دیدار با فردی به نام لویت سخن گفت که با واکنش سعید جلیلی مواجه شد.

سعید جلیلی در این مناظره دیدار و گفتگوی ولایتی با این فرد را کم ارزش قلمداد کرده و از لویت با عنوان کارشناس الیزه یاد کرد!

اما فردی که ولایتی از دیدار و مذاکره با او سخن گفت ژان دیوید لویت مشاور ویژه دیپلماتیک رئیس جمهوری فرانسه بوده است که به گفته روزنامه لوموند از جمله مشاوران بلند پایه و مورد وثوق نیکلای سارکوزی بوده است.

لوموند درباره این دیپلمات کهنه کار فرانسوی می نویسد ژان-دیوید لویت Jean-David Levitte سمت های زیادی در دستگاه دیپلماسی فرانسه داشته است. او سفیر سابق فرانسه در آمریکا، مشاور ویژه سارکوزی در همۀ پرونده های دیپلماتیک، سفیر فرانسه در سازمان ملل(2000-2002)، و رییس شورای امنیت ملی فرانسه، مذاکره کننده در بسیاری از موضوعات بین المللی از جمله قطعنامۀ 1441 عراق و مشاور ویژه دیپلماتیک شیراک نیز بوده است.

لویت قرار بود پس از پیروزی سارکوزی در انتخابات ریاست جمهوری رئیس شورای عالی امنیت ملی فرانسه باشد؛ نهادی که با اصرار سارکوزی و برگرفته از مدل شورای امنیت ملی آمریکا قرار بود تأسیس شود، اما در نهایت این شورا به دلیل رقابت های موجود میان نهادهای سیاستگذاری تشکیل نشد.

روزنامه لوموند فرانسه در یادداشتی به قلم ناتالی نوگایرد در سال 2007 اشاره ای به مجرای دیپلماسی باز شده توسط علی اکبر ولایتی با مقامات فرانسوی داشته و می نویسد: از اسناد این گونه برمی آید که سارکوزی تلاش می کرد تا دیپلماسی پنهانی را با ایران در پیش گیرد.

اسناد آمریکایی نیز این مسئله را افشا کرده اند. جریان از زمانی آغاز شد که الیزه در می 2007 کانالی برای مذاکره با علی اکبر ولایتی، مشاور دیپلماتیک رهبری ایران باز کرد . مسیری که تلاش داشت بدون حضور احمدی نژاد که فردی غیرقابل مذاکره قلمداد می شد به راه حلی برسد.

لوموند در ادامه گزارش خود بدون اشاره به جزیئات آنچه باعث مسدود شدن این مسیر شد نوشته است که فرانسوی ها بعد از مدتی به این نتیجه رسیدند که ایران تصمیم جدی برای حل مشکل ندارد.

[ یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:ایران,فرانسه,انتخابات ایران,سارکوزی,

] [ 13:17 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

ولایتی در گفتگو با مهر:
 
موفقیت های هسته ای کشورمان مدیون تدابیر و سیاست های رهبری است
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حل و فصل موضوع هسته ای و آشتی با دنیا را یکی از درخواست های مردم و اقشار جامعه از دولت آینده دانست و تاکید کرد: موفقیت ها و فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشور مدیون تدابیر و سیاست های مقام معظم رهبری است.
 

علی اکبر ولایتی در گفتگو با خبرنگار مهر، دز پایان سفر یک روزه اش به چهار استان چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمر، فارس و اصفهان، ضمن تقدیر و تشکر از حضور پرشور اقشار مختلف مردم گفت: این حضور قطعا استقبال از یک کاندیدا نبوده بلکه لیبک مردم عزیز و شریف ایران به توصیه های مقام معظم رهبری و نوید بخش حماسه سیاسی در 24 خرداد است.

این کاندیدای ریاست جمهوری، همچنین در این گفتگو با اشاره به مهمترین مباحث مطرح شده در این سفر گفت: توجه به مشکلات کلان کشور و همچنین عنایت ویژه به مشکلات هر استان و ارائه راهکارها و برنامه های مختلف برای هریک از این استان ها از مباحث مطرح شده در جمع اقشار مختلف مردم بود.

وی با اشاره به درخواست مطرح شده پیرامون موضوع هسته ای و اشتی با دنیا توسط مردم افزود: با توجه به درخواست های مطرح شده در ملاقات ها و دیدارها، موضوعات مورد علاقه مردم که یقینا حل و فصل آن می تواند بسیاری از مشکلات کشور را در حوزه داخلی و اقتصادی مرتفع سازد، موضوع هسته ای و سیاست خارجی کشور بود.

وزیرامورخارجه اسبق کشورمان، تاکید کرد: براساس اصول ، سیاست ها و رهنمودهای رهبری با استواری منافع جدی کشور را در دولت متمم پیگیری و ضمن برقراری ارتباط با کشورهای مورد نظر را با حفظ سه اصل عزت ، حکمت و مصلحت در جهت رشد ظرفیت های مختلف کشور پیش خواهم گرفت و به طور خاص در مقابل زیاده خواهی های آمریکا با استواری ایستادگی خواهیم کرد.

همچنین این کاندیدای ریاست جهوری یادآور شد: موفقیت ها و فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشور مدیون تدابیر و سیاست های مقام معظم رهبری است.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه در زمان مسئولیت شما نقش وزارت امورخارجه در دوران دفاع مقدس چه بوده است؟ گفت: یقینا نمی توان در موضوع مربوط به جنگ تحمیلی دیپلماسی جنگ را نادیده گرفت و به طور حتم رشادت ها و مجاهدت های رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد یاری گر دستگاه دیپلماسی کشور در تعامل و ایجاد ارتباط با کشورهای مختلف بوده است.

ولایتی افزود: همچنان که فعالیت های دستگاه سیاست خارجی کشور نیز در زمان جنگ با بکارگیری دیپلماسی جنگ در خدمت رزمندگان قرار داشت و نمونه آن را می توان در خرید سلاح های مختلف رزمی و جنگی و ورود آن به سلاح های سازمانی کشور نام برد که نتیجه آن توانمند سازی رزمندگان اسلام در مقابله دشمنان بوده است.

وی با اشاره تلاش های دستگاه دیپلماسی کشور و مجاهدت رزمندگان در جهت تحقق اهداف و مقاصد نظام جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس گفت: ایثارگری ها و رشادت های رزمندگانی همچون عباس دوران به درخواست اینجانب به رئیس جمهور وقت حضرت آیت الله خامنه ای مبنی بر انجام یک عملیات نظامی در بغداد به منظور تغییر معادلات موجود و تضعیف جایگاه عراق در برگزاری اجلاس عدم تعهد شاهدی بر این ادعاست که اسناد آن نیز موجود است و نتیجه این همکاری دستگاه دیپلماسی کشور ، دیپلماسی جنگ و رشادت های رزمندگان اسلام در ایجاد زمینه مناسبی در عرصه قدرت جمهوری اسلامی در منطقه بوده و هست.

این کاندیدای ریاست جمهوری، در پایان خاطرنشان کرد: در سفر روز شنبه با حضور در مرقد شهید بزرگوار عباس دوران در شیراز یاد و خاطره آن شهید را گرامی داشتیم.

به گزارش مهر این کاندیدای ریاست جمهوری در ادامه سفرهای استانی خود فردا به 4 استان ایلام، کرمانشاه، لرستان و همدان سفر خواهد کرد.

[ یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:ولایتی,ایران,خبر گزاری مهر,انتخابات,

] [ 11:41 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

 

حذف تصویر رهبر معظم انقلاب در حسینیه جماران!

 

 میتینگ انتخاباتی حرمت شکنانه حسن روحانی با جوانان حامی وی در حسینیه جماران برگزار گردید. وب سایت حسن روحانی، گزارش تصویری از این میتینگ که دل عاشقان و دوستداران خمینی کبیر(ره) را به درد آورد، منتشر نمود. در یکی از عکس های این گزارش تصویری از حسینیه جماران، عکسی بسیار قابل تامل دیده می شود، در این عکس تصویر آقای هاشمی رفسنجانی در کنار دو تصویر حضرت امام(ره) قرار دارد و تصویر مقام معظم رهبری نیز حذف شده است.

ما (یاران امام) با توجه به اتفاقات پیش آمده و حرمت شکنی های انجام شده در حسینیه جماران و همچنین از آنجا که این برنامه با هماهنگی و حمایت سرپرست دفتر امام(ره) (آقای محمد علی انصاری) انجام شده است، بزودی مطلبی را در این خصوص منتشر خواهیم کرد.

[ دو شنبه 13 خرداد 1392برچسب:امام خمینی,امام خامنه ای,هاشمی,حسن روحانی,جماران,انتخابات,ایران,

] [ 17:55 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

 

ولايتي:

 

بهبود اقتصاد ظرف مدت 100 روز، اجرای دقیق برنامه 5 ساله است/بايد به

 

صورت جداگانه با کشورهاي 1+5 مذاکره کنيم

 

ولايتي نامزد انتخابات يازدهم رياست جمهوري سابقه طولاني در روابط سياست
خارجي و تعريف جديد از اصولگرايي را دو عامل اصلي حضور خود در انتخابات دانست.

‌نشست خبري علي‌اکبر ولايتي نامزد انتخابات دور يازدهم رياست جمهوري با حضور رسانه‌هاي داخلي و خارجي بعد از ظهر امروز دوشنبه 13 خرداد ماه در خبرگزاري دانشجويان ايران برگزار شد.

ولايتي در اين نشست با اشاره به علت حضور خود در عرصه انتخابات گفت: علت اينکه بعضي از دوستان به بنده توصيه کردند وارد اين عرضه شوم و بنده نيز پذيرفتم، دو ويژگي بوده که دوستان در من سراغ داشتند و اميدوارم اين گونه باشد.

وي افزود: نخست سابقه طولاني بنده در حوزه سياست خارجي است که به مدت 15 سال وزير امور خارجه بودم و همچنين 15 سال در خدمت مقام معظم رهبري افتخار مشاوره امور بين‌الملل داشته و دارم.

وي با بيان اينکه طبيعتا در جريان تحولات سياسي دنيا قرار گرفته‌ام، افزود: بنده يکي از پايه‌گذاران سياست خارجي ايران بودم و به عبارت سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران بعد از انقلاب از زير صفر شکل گرفت چرا که سياست خارجي قبل از انقلاب به کار نظام نمي‌آمد.
 


ادامه مطلب

[ دو شنبه 13 خرداد 1392برچسب:ولایتی,ایسنا,اصولگرایی,انتخابات ایران,ایران,

] [ 17:32 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

 

تجلیل و تکریم حضرت روح‌الله در بیان رهبرانقلاب
 
شخصیت حضرت امام(ره) پس از پیامبران و اولیای معصومین با هیچ شخصیت دیگر قابل قیاس نیست

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در وصف امام(ره) فرمودند:‌ شخصیت عظیم امام عزیز ما، حقاً و انصافاً پس از

پیامبران خدا و اولیای معصومین، با هیچ شخصیت دیگری قابل مقایسه نبود. او ودیعه خدا در دست ما، حجت خدا بر

ما، و نشانه عظمت الهی بود.

 
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی همواره از امام خمینی
 
(ره) به عنوان شخصیتی برجسته در تاریخ ایران اسلامی یاد کرده و بر حرکت در
 
مسیر خط امام تاکید داشتند.
 

 

به مناسبت بیست‌و‌چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) گزیده‌ای از بیانات مقام

 

 

 

 

معظم رهبری درباره ابعاد شخصیتی امام راحل به شرح زیر منتشر می‌شود:

 

 

 

 

 

 


«امام خمینى» عظیم چون ستاره‌‌ى پرفروغى بر تارک انقلاب اسلامى ایران میدرخشد ...
 

در دوران معاصر هم نام درخشان «امام خمینى» عظیم چون ستاره‌‌ى پرفروغى بر تارک انقلاب

اسلامى ایران میدرخشد. در این میان، صدها عالم معروف و هزاران عالم غیرمعروف نیز، امروز

و دیروز، نقش‌‌آفرین حوادث اصلاحىِ بزرگ و کوچک در کشورهاى گوناگون بوده‌‌اند

02/09/ 92- بیانات در اجلاس جهانی علما و بیدارى اسلامى

 


ادامه مطلب

[ دو شنبه 13 خرداد 1392برچسب:امام,خمینی,امام خمینی,رهبر ایران,آقای خامنه ای,رهبران ایران,,

] [ 17:18 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

محمدرضا عارف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به حواشی برنامه حسن روحانی در حسینیه جماران واکنش نشان داد.

محمدرضا عارف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف به دلیل برخورد با تعدادی از جوانان فعال در عرصه انتخابات که در یکی از ستادها، فعال‌اند، اظهار داشت: از برخورد امنیتی، با جوانانی که در حوزه فعالیت‌های انتخابات فعال‌اند و قصد خلق حماسه‌ای سیاسی دارند، بسیار متاسف هستم.
محمدرضا عارف، همچنین ضمن ابراز امیدواری نسبت به برخورد مناسب با این جوانان، تصریح‌کرد: امیدوارم مسئولین با سعه‌صدر بیشتری با فعالان سیاسی به ویژه جوانان علاقه‌مند برخورد کنند تا شاهد شور و نشاط در برگزاری انتخابات و خلق حماسه‌ای ملی که خواست رهبر معظم انقلاب است، با حضور پر شور جوانان در این عرصه باشیم.

 

آقای عارف واقعا نشستی ببینی این افراد که در فتنه ی بززرگ 88 شرکت کردند میخواهند حماسه سیاسی را خاق کنند؟

 

[ یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:عرف,انتخابات, بیانیه ی عارف,

] [ 21:7 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

میتینگ انتخاباتی حسن روحانی به تجمع افراطیون حامی فتنه تبدیل شد/ جولان ضدانقلاب در حسینیه‌جماران زیر سایه سکوت موسسه تنظیم و نشر....

شورای نگهبان قانون اساسی و قوه قضاییه کشور صراحتا تاکید کرده‌اند که عدم ابراز برائت از فتنه‌گران و آشوب‌طلبان و همچنین اعلام حمایت از سران فتنه، از جمله مصادیق جرم است که نه تنها زمینه‌ساز عدم تایید صلاحیت افراد برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری و سایر انتخابات‌های کشور می‌شود، بلکه می‌تواند از سوی دستگاه قضایی کشور به عنوان یک جرم محرز و آشکار مورد برخورد و مجازات قرار بگیرد.
 
حسن روحانی که خود در مقاطع مختلف زمانی، مسئولیت‌های مختلفی را در سازمان‌ها و نهادهای دولتی و حکومتی برعهده داشته است، باید بداند که اقدامات توهین آمیزی که روز گذشته در میتینگ تبلیغاتی وی صورت گرفت، مصداق بارز همراهی با براندازان و جریان آشوب‌طلب داخلی است که می‌تواند تبعات سنگینی از لحاظ حقوقی و قضایی برای او داشته باشد. این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری باید هر چه سریعتر نسبت به این اقدامات ابراز برائت کند و به طور شفاف مواضع خود درباره سران فتنه را اعلام کند.
 
 
 

 

 

 

روحانی که در برنامه گفتگوی ویژه خبری، تمامی مشکلات کشور از جمله حوادث سال 88 و اغتشاشات خیابانی در پایتخت را حاصل "افراط گرایی" عنوان کرد، اکنون باید پاسخگوی رفتار افراطی و غیرقانونی حامیان خود باشد و مشخص کند آیا حمایت از سران فتنه و سر دادن شعارهای رادیکال و غیرواقعی علیه جمهوری اسلامی ایران آن هم در حسینیه جماران که یادگار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است، "افراط گرایی" محسوب می‌شود یا اینکه روحانی و طیف اصلاحات کلا تمامی اقدامات غیرقانونی و توهین آمیز خود را نیز در داخل قانون و چارچوب مقررات می‌دانند؟ آیا حضور دختران با وضعیت ظاهری و حجاب نزدیک به فاجعه در حسینیه جماران، مصداق افراط گرایی و توهین به مقدسات دینی و هجو قانون نیست؟
 
 
در این زمینه، شورای نگهبان قانون اساسی و دستگاه قضایی کشور هم باید به طور جدی با این پدیده برخورد کنند تا همه کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آتی بدانند که نمی‌توان در جلوی دوربین‌های تلویزیونی دم از قانون و قانونگرایی زد و در پشت صحنه، با قانون‌شکنانی که انتخابات شیرین و پرشور سال 88 را به کام مردم ایران تلخ کردند، فالوده خورد.

[ یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:حسن روحانی,سران فتنه,فتنه,جماران,,

] [ 21:3 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

 

در مراسم سخنرانی حسن روحانی در حسینیه جماران شعارهایی در حمایت از سران فتنه سر داده شد.

 میتینگ تبلیغاتی و انتخاباتی‌ حسن روحانی به عنوان یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم که شب گذشته در حسینیه جماران برگزار شد، به محل و پاتوقی برای اعلام حمایت از سران فتنه بدل شد.

عکس‌های منتشر شده از این مراسم نشان می‌دهد که جماعت حاضر در برنامه تبلیغاتی حسن روحانی نه تنها حرمت و شان حسینیه جماران را که یکی از یادگاری‌های حضرت امام(ره) در ذهن و خاطر مردم ایران است، نگاه نداشتند بلکه با سر دادن برخی شعارهای توهین آمیز و همچنین حمل دست‌نوشته‌ها و عکس‌هایی در حمایت از سران فتنه سال 88 که مسبب اغتشاشات خیابانی در برخی مناطق تهران شدند، صراحتا برنامه حسینیه جماران را به یک میتینگ علیه انقلاب اسلامی تبدیل کردند.

همچنین حاضران در این مراسم سرود یار دبستانی من و ای ایران را در حمایت از دو کاندیدای شکست خورده انتخابات 88 جمع خوانی کردند.

[ یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:فتنه,سران فتنه,جسن روحانی,جماران,اغتشاش,

] [ 20:59 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

ولایتی در همایش مرکز همبستگی حقوق‌دانان
 
مشروعیت یک حکومت به اجرای قانون است.
 
با اجرای اصل 44مشکل اقتصادی نداشتیم.

دکتر ولایتی گفت: اگر این اصل اجرا می‌شد امروز مشکل اقتصادی نداشتیم.

علی اکبر ولایتی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در اولین همایش همبستگی حقوقدان‌ها که

عصر امروز یکشنبه در مجتمع فرهنگی سیدالشهدا برگزار شد اظهار داشت: برای بنده موجب افتخار است که در بین

حقوقدانان،‌ وکلا و قضات مردم توفیق حضور پیدا کردم و انشاءالله در این مدت کوتاه بتوانم در این جلسه انس و

صمیمانه، بتوانم این ارتباط را برقرار کنم.

 

وی به تشریح برنامه دولت‌ آینده‌اش پرداخت و افزود: بنده در دو حوزه اصلی می‌خواهم کارهایی را که روی زمین مانده

و انجام نشده را انجام دهم، یکی در حوزه اقتصاد داخلی و دیگری روابط خارجی؛ در حوزه داخلی کاملا محسوس

است که به قانون عمل نشده است و مشروعیت یک حکومت به اجرای قانون مرتبط است چه در حوزه قانون شرع و

چه در قانون عرف.

 

دکتر ولایتی داد: اگر قرار باشد ما قانون را اجرا نکنیم پاسخ‌اش آن است که بنیانگذار انقلاب اسلامی فرمودند: "قانون

شما را قبول ندارد"، بنابراین حکومت مردم‌سالاری دینی بر دو رکن رای مردم و حرکت در چارچوب ارزش‌های دینی

تکیه دارد و تعهد داشتن به قانون اساسی.
 


عضو ائتلاف پیشرفت اظهار داشت: عدم اجرای قانون جرم است که مجلس وظیفه‌اش تصویب قانون و نظارت بر عهده

شورای نگهبان است و تخلف از آن مورد تعقیب فرد متخلف است.

 

وی به نقش اصل 144 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی که از اوایل انقلاب داشتیم این

است که این قانون هنوز تحقق پیدا نکرده است و ما امروز نباید مشکل اقتصادی داشته باشیم؛ روح اصل 144 قانون

اساسی این است که کارهای اقتصادی را باید به مردم محول کنیم. صنایع بالادستی باید حکم نظارت را داشته باشد

ولی در مجمع تشخیص مصلحت نظام تفکیک این موارد صورت نگرفته است و باید بالای 95 درصد از کارها در اختیار

مردم قرار گیرد.

 

ولایتی به نبودن امنیت سرمایه‌گذاری اشاره داشت و تصریح کرد: بسیاری از افراد امنیت سرمایه‌گذاری را احساس ن

می‌کنند اصل 146 را باور کرده‌اند و به دنبال آن سرمایه‌گذاری کرده‌آند و به قول دولت اعتماد کردند تا وام بگیرند و تولید

راه بیاندازند اما متاسفانه تعداد افرادی که زمین‌گیر شده‌اند بسیار است و این مورد هنوز عملیاتی نشده است.

 

عضو ائتلاف پیشرفت ادامه داد: امروزه بیش از 95 درصد واردات دولتی است و مستعمرات و واردات با ارز مرجع صورت

می‌گیرد و این نرخ در وزارت بازرگانی 1226 تومان ولی در بازار ارز 3500 تومان محاسبه می‌شود و این مسئله از

اساس باید جلویش گرفته شود؛ واردات را باید به بخش خصوصی دهیم و مشکلات گمرکی را حل کنیم، اقتصاد ما

درگیر مصوبات دولت است و اگر مردم ظرف سه هفته ببینند قیمت مایحتاج زندگی‌شان 40 درصد گران شده و متعاقب

آن حقوق آنها 25 درصد زیاد نشود با توجه به آنکه تورم نقطه به نقطه 40 درصد بوده 15 درصد از حقوق آنها بیشتر

است.

 

وی ادامه داد: در جایی که شورای پول و اعتبار تعطیل شود باید به جای آن اتاق مبادله تصویب شود ما باید تحریم‌ها

را دور بزنیم و می‌توان صد روزه مشکلات اقتصادی را حل کرد و در گرو تصمیمات منطقی و فنی است. مهمترین نکته

در این رابطه نبود اعتماد بین مردم و دولت است اولین کار در دولت جدید من بازگرداندن اعتماد به مردم بوده و

همینطور رفع کردن بخشنامه‌هایی که دچار اشکال شده‌اند.

 

ولایتی گفت: اگر تصمیمات کارشناسی نشده را مورد توجه قرار دهیم و کار تولید را به دست مردم بسپلریم مشکل

حل خواهد شد.

 

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مورد علت تورم گفت:‌ اگر نقدینگی در بازار زیاد شود و متعاقب

آن کالا در بازار نباشد عملا تورم رخ می‌دهد و من برای مهار کردن تورم سه راه حل پیشنهاد می‌دهم؛ یکی

جریمه‌های دیرکرد را ببخشیم، پرداخت اقساط را 6 ماهه عقب بیاندازیم، مواد خام را با ارز مرجع با قیمت 1226 دلار

وارد کنیم.

 

وی همچنین در خصوص تنظیم بازار گفت: اگر اقتصاد کشور را به مریضی که تب شدید دارد تشبیه کنیم ما همواره

دنبال علت آن هستیم که علائم آن تب برطرف شودو وقتی که علائم‌اش برطرف شد برای بهتر شدن و برنامه‌ریزی

کردن آن اقداماتی را انجام می‌دهیم اقتصاد ایران نیز مریض است و باید هرچه سریعتر درمان شود.

 

ولایتی به برنامه‌اش در حوزه سیاست خارجی اشاره کرد و تصریح کرد: توسعه روابط با دیگر کشورها هموار توصیه

موکد امام (ره) بوده است، مقام معظم رهبری در زمان ریاست جمهوری‌اش به کشورهای بسیاری سفر کردند و در

اجلاس‌های غیرمتعهد شرکت داشتند و در عمل و اظهارات خودشان توسعه روابط خارجی را تعقیب می‌کردند.

 

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: سیاست زمینه‌ساز روابط اقتصادی،‌ فرهنگی، اجتماعی و

فناوری است و مراکز علمی و فرهنگی را نمی‌توان بدون سیاست خارجی تدبیر کرد و همه این موارد در سایه روابط

خارجی شکل می‌گیرد.

 

وی به رقابت کشورهای دنیا در برقراری رابطه با ایران اشاره داشت و بیان کرد: زدن کلنگ لوله گاز در پاکستان و طرح

خط لوله صلح منوط به سیاست خارجی دولت است؛ به دنبال کشیدن لوله گاز از ایران به پاکستان و سپس هند و

همینطور چین باعث گسترش روابط ایران با سایر کشورها می‌شود و ظرفیت ایران برای توسعه با سایر کشورها

بسیار بالاست و توسعه روابط با کشورها می‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را به پیش ببرد و در همین راستا می‌توان

موضوع تحریم را برداشت.

 

ولایتی افزود: دیپلماسی فقط شعار دادن پشت میکروفون نیست و مثل یخی می‌ماند که یک پنجم آن روی آب و چهار

پنجم آن زیر آب است.

 

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان به ویژگی‌های کابینه ریاست جمهوری آینده اشاره داشت

و خاطرنشان کرد: کسی که وزیر می‌شود حتما باید مطابق با منویات رهبری به پیش برود و این اعتماد را به رئیس

جمهور بدهد که لیاقت این مقام را دارد، آن هم در چارچوب متدین بودن،‌ اهل مشورت بودن، اعتدال داشتن،‌ حرکت

در قول و فعل در خط ولایت فقیه و پایبندی به ارزش‌های انقلاب اسلامی خلاصه می‌شود.
 

[ یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:ولایتی,همایش,وکلا,حقوق,حقوقدانان,ریاست جمهوری,نامزد ریاست جمهوری,انتخابات ریاست جمهوری,

] [ 20:40 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

باهنر در همایش حقوقدانان حامی ولایتی:

نایب رئیس مجلس اظهار داشت: آقای ولایتی در دولتش از قوی‌ترین و متحدترین ژنرال‌ها استفاده می‌کند.

وی افزود: باید به این نکته هم اشاره کنم که رهبر انقلاب انتخاب اولش برای نخست‌وزیری آقای ولایتی بود و در کل ایشان رابطه خوبی با آقای ولایتی دارند.

باهنر در پایان سخنانش به شوخی گفت: حضرت آقا در زمان رهبری از رئیس جمهور شانس نیاوردند ولی ان‌شاءالله رئیس جمهوری چهارمی دوران ایشان خوب می‌شود.

[ یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:باهنر, ولایتی,وکلا,حقوق,انتخابات ایران,ایران,انتخابای ریاست جمهوری,

] [ 20:35 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

 

 

معدن متروکه یا جاذبه توریستی؟
 
تصویری که مجری تلویزیون به نامزدها نشان داد، کجاست؟/ برداشت متفاوت کاندیداها

تصویری که مجری مناظره‌ها امروز برای کاندیداهای ریاست جمهوری به نمایش

گذاشت، در کجا قرار دارد؟

در نخستین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری که امروز بعد از ظهر برگزار شد، «مرتضی حیدری» تصویری را به کاندیداهای ریاست جمهوری نشان داد و از آنها خواست تا برداشت خود را درباره این عکس مطرح کنند.

برداشت های 8 کاندیدا در این باره به شرح زیر بود:

عارف: این بیانگر یک دره ای است که در کشور ما بسیار فراوان است و جزو آثار بسیار زیبا و جاذب برای جذب توریست است که ما اشاره کردیم جذب توریست برای هر کشور جزو اولیت‌ها باید باشد و هم ارتقاء فرهنگی و مبادلات فرهنگی و هم افزایش ثروت و هم ایجاد اشتغال.

رضایی: این معدن است...یک معدن مال سنگ آهن یا مس است که اتفاقا نزدیک یزد و کرمان است که اتفاقا خاکبرداری شده و خاک را برده‌اند و درونش فلز تولید کنند و نشان می‌دهد که ما باید خام فروشی را باید در کشور تمام کنیم. اینکه خاک به این مهمی را برمیدارند و همینجوری می‌فروشند آسیب جدی می‌رساند و ما باید به خام فروشی در کشور پایان بدهیم.

روحانی: این قاعدتا یک معدن است، آن هم یک معدن ارزان. چون معمولا در دنیا بسیاری از معادن در عمق بسیار زیاد برای استخراج تلاش می‌کنند ولی معدن روی زمین ارزان است و خیلی شبیه به معدن مسی است که من چند جا بازدید کرده‌ام.

غرضی: معدن متروکه... صاحبش حتما فراری شده، خانه‌ها هم رها شده، تورم پوست آن آدم را کنده و حتما صاحبش الان زندان است.

قالیباف: من فکر می‌کنم این یک نمونه از تخریب محیط زیست است. حتما باطله‌برداری از یک معدن بوده که کارشناسی غیرمنطقی انجام شده چون معلوم است رها شده و بعد هم در آینده اگر نزدیک شهر باشد، می‌شود محل انبوه زباله و معضلات بعدی. این نتیجه یک اقدام غیرکارشناسی است.

ولایتی: این یک کار عمرانی رها شده است و غیر فنی و غیر منصفانه بهره برداری شده است که بسیار آموزنده است. ممکن است برخی از عللی که باعث شده این نیمه کاره رها شده باشد، به خاطر فقدان بودجه عمرانی باشد.

جلیلی: بخشی از یک ظرفیت کشور است که احتیاج به یک مدیریت صحیحی برای یک استفاده حداکثری دارد.

حداد عادل: این عکس یادآور ثروت کشور عظیم ماست از حیث منابع زیرزمینی و معدن و به ما ایرانی‌ها یادآوری می‌کند که اگر در شمال جنگل داریم، در کویر معدن داریم و همه جای ایران صاحب ثروت‌های خدادای است و منتظر عزم و اراده ما ملت با دولت خوب است تا این ثروت‌های بالقوه به فعلیت برسد.

 

اما این عکس متعلق به کجاست؟

تصویری که مرتضی حیدری به نمایش گذاشت همانگونه که اکثر کاندیداها به درستی اشاره کردند، مربوط به یک معدن است. معدن یوتا در جنوب غربی امریکا است که با 1200 متر عمق بزرگترین گود معدنی ایجاد شده توسط بشر در جهان است.

کار خاک برداری این حفره عظیم از سال 1863 شروع شد و هنوز ادامه دارد و هر روز بر بزرگی آن افزوده می‌شود. این معدن متعلق به شرکت شرکت ریو تینتو (Rio Tinto) است. این معدن به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ مس در ایالات متحده، حدود 13 درصد از مس مورد نیاز این کشور را فراهم می‌کند.

این معدن به مدت بیش از 100 سال مشغول عملیات بوده و بیش از هر معدن دیگری در جهان سنگ معدن مس تولید کرده است (حدوداً 16.4 میلیون تن).

معدن مس یوتا در هر سال حدود 272000 تن مس، همراه با 500000 اونس طلا، 4 میلیون اونس نقره، حدود 30 میلیون پوند مولیبدن و تقریباً 900000 تن اسید سولفوریک، به عنوان فرآورده فرعی کارخانه ذوب، تولید می‫کند.

زادگاه هر یک از مدال‌های طلایی که به ورزشکاران حاضر در رقابت‌های المپیک لندن اهدا شد‌، در دل 350 تن توده خاک و سنگ خاکستری رنگ معدنی در معدن رو باز یوتا در آمریکا بوده است.

معدن روباز یوتا،‌ منطقه‌ای وسیع و محل تردد کامیون‌های دامپ‌ به بزرگی یک خانه کوچک است که با سر‌وصدایی که زمین را به لرزه می‌اندازد،‌ تخته‌سنگ‌هایی هم‌وزن یک جت جامبو را حمل می‌کنند،‌ تکه نخاله‌های معدنی که در دلشان رد و نشانه‌های طلا،‌مس و نقره را پنهان کرده‌اند.

مدال‌های این رقابت‌ها در کوهستان بیابانی یوتا‌ در حاشیه شهر «سالت لیک» و فلات‌های دورافتاده آن متولد شده‌اند.

[ شنبه 11 خرداد 1392برچسب:معدن یوتا,امریکا,مناظره ها,سوتی کاندیدها,برداشت متفاوت,ایران,انتخابات,

] [ 17:37 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

 
بوسه اصغر فرهادی بر گونه بهترین بازیگر زن جشنواره کن!
برنیس بژو بازیگر نقش اول زن فیلم اصغر فرهادی پس از اعلام کسب عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فیلم کن، اصغر فرهادی را در آغوش گرفت و اصغر فرهادی نیز بوسه ای به گونه او هدیه داد.
 
 
 

جام فرهنگی:

برنیس بژو بازیگر نقش اول زن فیلم اصغر فرهادی پس از اعلام کسب عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فیلم کن، اصغر فرهادی را در آغوش گرفت و اصغر فرهادی نیز بوسه ای به گونه او هدیه داد.

مراسم اختتامیه ی شصت و ششمین جشنواره فیلم کن دیشب برگزار شد و مطابق معمول چند سال اخیر یک فیلم از ایران – یعنی گذشته اثر اصغر فرهادی – توانست جایزه بهترین بازیگر نقش زن را از آن خود کند.

تا اینجای مطلب مسئله ای نیست و فارغ از اینکه چقدر عناصر سیاسی و کلیشه شکنی یک کارگردان ایرانی در تولید یک فیلم فاقد ظواهر اعتقادی مردم در این انتخاب نقش داشته اند باید به اتفاقی که در این مراسم افتاد اشاره ای کرد.

پس از خوانده شدن نام بازیگر زن فیلم اصغر فرهادی یعنی «برنیس بژو» به عنوان برنده بازیگر نقش اول زن، وی در

حالی که به سمت سن می رفت در یک لحظه با اصغر فرهادی روبوسی کرد!

البته برای آنها که فرهنگ ایرانی – اسلامی را نمی شناسند و با آن بیگانه اند چنین اتفاقی هیچ تازگی یا علامت

تعجبی در پی خود نخواهد داشت اما از کارگردانی که خشت خشت وجود سینماییش متعلق به این مملکت است و

با امکانات و اقبال این مردم به این مرحله رسیده است انتظار نمی رفت که در کنار تمامی حرکات سینماییش که

بعضا هیچ همخوانی با فرهنگی اسلامی و حتی ایرانی ندارد بوسیدن زنی نامحرم را که در قواعد اخلاقی مردم مرز و ب

ومش امری ناپسند است نیز به چشم بیاید.

.

فرهادی حتما می داند که فرهنگ غالب در کشور ما فرهنگی دینی و ملی است که هر دو تقید به ارزشهای اخلاقی و رعایت حریم ها را بسیار تاکید می ورزند.

 

بدون شک مردمی که این حرکات را از فرهادی می بینند نخل طلای کن را هم در کنار این حرکات مفت نمی خرند.

روی دیگر سخن با مسئولینی است که تمام امکانات بیت المال را در دستان خود غصب فرهنگی کرده اند و هزینه های حرامی را که برای برخی چهره های سینمایی و فرهنگی – به بیان دقیقتر غیر و ضدفرهنگی- می کنند خرج می کنند موجب بروز خسران های متعدد در عرصه ی سینما شده است.

حضراتی که مشخص نیست درب سیاست گزاری های فرهنگیشان بر کدام پاشنه می چرخد که از دل و درونش چنین فجایع اخلاقی و فرهنگی به بیرون درز می کند و موجب دل شکسته شدن آرمان خواهان می گردد.

بوسه ی فرهادی بر گونه «برنیس بژو» یا سیلی به ارزشهای اخلاقی مردم!/تصاویر

مسئولین سینمایی که نگاههای غیر کارشناسی و غیر هدفمندشان به فرهنگ اسلامی و ایرانی وضعیت سینمای فلاکت بار ایران را به این نقطه رسانده است که نمادش می شود فرهادی و فرهادی آن می کند که عرق شرم بر جبین هر انسان مومن و با غیرتی می نشاند.

وقتی فرهنگ ساز ما فرهادی شود که در عملش هیچ رنگی از حیای اسلامی و عزت ایرانی نیست حتما کار فرهنگیش هم تهی از این مصادیق می شود و قطعا وقتی خوراکی که دولت باید به درستی برای روح جوان عطشان بسازد انباشته از اخلاص و نور ایمان نباشد دو تار موی فرهنگی که چیزی نیست باید بسیاری دیگر از فجایع ضد فرهنگی را هم شاهد باشیم.

باز گلی به گوشه ی جوانان ایرانی که مشکلشان همان دو تار موست ! با این سیاست گزاران و مجریان فرهنگی باید جوانان به سمت و سوهای بسیار نامناسبتری می رفتند که گویا کار خداست که کار به آنجا نکشیده است!

دیدن عکس ها در ادامه مطلب....


ادامه مطلب

[ پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:فرهادی,بوسه,بهترین بازیگر زن,بوسه فرهادی,اصغر فرهادی,بوسه کردن,,

] [ 10:31 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

يک محموله کشتي حامل سامانه موشکي اس-300 را از مسکو دريافت کرده ايم.

صدهزار پيکارجوي تکفيري وارد سوريه شدند .

 

"بشار اسد" رييس جمهور سوريه در مصاحبه خود با شبکه تلويزيوني "المنار" وابسته

به جنبش "حزب الله" لبنان اظهار داشت که دمشق يک محموله کشتي حامل

سامانه موشکي ضد هوايي اس-300 را از مسکو دريافت کرده است.

به نقل از يديعوت آحرونوت، در جريان اين مصاحبه رييس جمهور سوريه خاطر نشان ساخت که محموله ديگري از موشک هاي اس-300 نيز بزودي از مسکو به دمشق ارسال خواهد شد. بشار اسد همچنين با محکوم کردن اشغال بلندي هاي جولان توسط رژيم صهيونيستي اظهار داشت که دولت سوريه در کنار کساني مي ايستد که خواستار آزاد سازي جولان از چنگال صهيونيست ها هستند.


 
بشار اسد در ادامه مصاحبه خود با شبکه "المنار" لبنان اظهار داشت ارتش سوريه دستاوردهاي بزرگي در مقابله گروه هاي مسلح به دست آورده است.

وي در ادامه با بيان اينکه موازنه قدرت نظامي به طور کامل به نفع ارتش سوريه است افزود سوريه وحزب الله در محور واحدي گام برمي‌ دارند .
رئيس جمهور سوريه همچنين با اشاره به اينکه برخي از افراد وابسته به حزب الله در مناطق مرزي لبنان با سوريه مستقر هستند اضافه کرد با اين وجود ارتش سوريه است که با گروه هاي مسلح وتروريستي به مقابله پرداخته و اين درگيري ها را اداره مي کند.

 
وي همچنين تصريح کرد درگيري هاي ارتش سوريه با گروه هاي تروريستي تا نابودي کامل اين گروه ها ادامه خواهد داشت.

 
"اسد" همچنين با محکوميت نقش آفريني سه کشور"ترکيه،عربستان وقطر" در حمايت مادي وتسليحاتي گروه هاي مسلح در سوريه ،از ورود نزديک به صد هزار پيکارجو از کشورهاي عربي وخارجي به اين کشور خبر داد.

[ پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:بشار اسد,سوریه,روسیه,اس300,موشک,,

] [ 10:18 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

خبرگزاری فارس: ماجرای دیدار ولایتی با سارکوزی/ چگونه یک تدبیر مناسب هسته‌ای ناکام ماند؟

ماجرای دیدار ولایتی با سارکوزی.
 
چگونه یک تدبیر مناسب هسته‌ای ناکام ماند؟

علی‌اکبر ولایتی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به دیدار چند سال پیش خود با رئیس‌جمهور وقت فرانسه گفت: ‌سفیر فرانسه نزد بنده آمد و گفت آقای سارکوزی از شما دعوت کرده که شما به فرانسه بیایی؛ من هم این موضوع را با آقای رئیس‌جمهور در میان گذاشتم.


ادامه مطلب

[ پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:ولایتی,سارکوزی,فرانسه, ایران, انتخابات,,

] [ 9:33 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

 

عکس: تا می توانید شهوت رانی و بدحجابی کنید

دختران هرچقدر می توانند بد حجابی کنند : لباس های بدن نما بپوشند,در خیابان عشوه گری کنند,موهایشان را به نمایش بگذارند و….

 

3 عکس: تا می توانید شهوت رانی و بدحجابی کنید

 

 

بی خیال محرم و نامحرم فقط و فقط در این دنیا خوش باشید و با نامحرمان در خیابان ها اینگونه آب بازی کنید :

 

5 عکس: تا می توانید شهوت رانی و بدحجابی کنید

 

 


ادامه مطلب

[ سه شنبه 7 خرداد 1392برچسب:حجاب, بد حجابی,لذت,شهوت,شهوتی,س ک س,بذار خوش باشن,

] [ 12:45 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

جبهه حاميان ولايت "علي اکبر ولايتي" را به عنوان نامزد اصلح و مورد حمايت خود در

يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري برگزيد.

جبهه حاميان ولايت در جلسه شب گذشته خود با

حضور اعضاي شوراي مرکزي کانديداي مورد حمايت

اين جبهه را در انتخابات رياست جمهوري مشخص

کرد.

گفتني است، در اين جلسه جبهه حاميان ولايت

"علي اکبر ولايتي" را نامزد اصلح دانست و به اتفاق

آرا وي را به عنوان گزينه نهايي انتخابات رياست

جمهوري برگزيدند.

لازم به ذكر است كه چندي پيش صيامي دبير كل جبهه حاميان ولايت بيان‌كرده بود گزينه نهايي ائتلاف سه گانه مورد حمايت اين جبهه قرار خواهد گرفت.
 

[ سه شنبه 7 خرداد 1392برچسب:جبهه , حاميان , ولايت , ولايتي ,حامیان ولایت,

] [ 12:37 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

چرا دکتر ولایتی اصلح است؟

در فضای موجود کشور و هشت نفر احراز صلاحیت شده ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان بدون شک آقای دکتر ولایتی اصلح ترین است ، لذا با ذکر دلایل این ادعا امیدواریم که مردم انقلابی و شریف ایران با انتخاب صحیح خود بر تکرار اتفاقات 8 سال گذشته خط بطلان بکشند و یکبار دیگر در 34 سالگی عمر نظام جمهوری اسلامی بلوغ سیاسی خود را به نمایش بگذارند.

- ایشان از همه کاندیداهای موجود به ولایت نزدیکتر است و ولایتمداری خود را در تمام سالهای حضور خود در عرصه سیاست به نمایش گذاشته است و بقولی امتحان پس داده است .
- ایشان به دنبال پست و مقام و جایگاه نیست و صرفاً نیت خدمت دارد ، که اگر می خواست طی این سالها می توانست پست های زیادی را بپذیرد ، اما در کنار رهبر معظم انقلاب و مشاور ایشان بودن را بر همه چیز ترجیح داد.
- ایشان متخصص است هم بر دانش پزشکی و هم بر سیاست داخلی و خارجی و به آن تعهد را که اضافه کنیم نیرویی ارزشمند تولید می شود که رئیس جمهورآینده کشور به آن نیاز دارد.
- منش و روش و گفتمان او نشان داده است که فرا جناحی عمل می کند و از همه توان های خوب برای هدایت کشور استفاده خواهد کرد .زیرا بنا به سوگند پزشکی که خورده است برای نجات جان انسانها به رنگ ، نژاد و جنس آنها توجهی نمی کند ، چیزی که نیاز این روزهای کشور می باشد .
-امین رهبری است و نیک می داند که مقام معظم رهبری برای بالندگی ، افتخار، عزت و سربلندی نظام ، کشور و مردم چه می خواهد و برای همین می تواند مجری خوبی هم برای چشم انداز ایران عزیز باشد.
-تجربه دکتر آنقدر زیاد است که دیگران برای رسیدن به آن باید سالها تلاش کنند .پس آیا بهتر نیست از تجربه وی استفاده کنیم به جای اینکه مجدداً سالها افراد دیگری را در بوته آزمایش قرار دهیم؟
-یک شبه رجل سیاسی مذهبی نشده است ، که به همان سرعت آنرا از دست بدهد.اومرد سیاست ، دین ، مذهب و تاریخ است و این اول شرط قانونی را داراست .
-او لحظه به لحظه با انقلاب ، جنگ ، سازندگی ، مقاومت همراه رهبری بوده است چه در زمان حضرت امام (ره) چه اکنون .
-آرام است و بی حاشیه و این چیزی است که فضای عمومی کشور و سیاست خارجی بشدت به آن نیاز دارد .
گمان می رود همین مقدار از خصوصیات جناب دکتر ولایتی برای شناخت و تصمیم گیری آحاد مردم بویژه جوانان برای انتخاب او به عنوان رئیس جمهور کفایت کند.
جوانان عزیز ، رای اولی ها دقت نمایید مقام معظم رهبری خصوصیات یک رئیس جمهور خوب را بر شمردند ، قانون را بنگرید ، رجل سیاسی مذهبی کیست ؟ و چگونه یک فرد رجل می شود؟ احساسات نباید دخیل در این تصمیم گیری مهم شود ، یکبار این تجربه انجام شده است ، شاید بتوان گفت بخش عمده مشکلات فعلی ناشی از عدم پختگی ، نداشتن برنامه ، احساسی عمل کردن ، غرور کاذب ، بی تجربگی و کامل نبودن مجریان قوه مجریه بوده است . پس بیایید از جهان بیاموزیم و ببینیم آنها که امروز در عرصه های تولید ، کار و پیشرفت موفق تر بنظر می رسند ، در انتخاب رئیس قوه اجرایی خود به قابلیت های ذاتی وتجارب و دانش و وقار و بزرگی در امور تکیه می زنند و کمتر هم دچار پشیمانی می شوند ، یک انتخاب ناصحیح سالهای سال کشور را به عقب رانده و یا متوقف میکند و بر عکس انتخاب صحیح ، نیروی کار ، سرمایه های انسانی و خدادادی کشور را با سرعت به جلو خواهد برد و همگان روی آرامش ، آسایش ، رفاه ، اجرای عدالت درعرصه داخلی و خارجی را خواهیم دید

[ سه شنبه 7 خرداد 1392برچسب:دکتر ولایتی,ولایتی,حامیان دکتر ولایتی,اصلح,ایران, مشاور رهبری,,

] [ 11:52 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

باید با نظام قهر کنی

گفته می‌شود جریان تندرو اصلاحات به هاشمی رفسنجانی پیشنهاد داده حالا که به دلیل عدم احراز صلاحیتت از

سوی شورای نگهبان اعتراض نکردی در مراسم 14خرداد حاضر نشو که هاشمی در پاسخ به این درخواست گفته

است من سرباز امام هستم و هیچگاه با نظام قهر نمی‌کنم.

[ دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:هاشمی رفسنجانی,هاشمی,مراسم 14خرداد,نظام,ایران,امام,رهبری,

] [ 11:18 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

48 ساعت قبل رای گیری تایید می‌شوم

با وجود عدم احراز صلاحیت لیدر جریان انحرافی از سوی شورای نگهبان وی با اعضای ستاد

خود دیدارهای روتین خود را داشته و در جلسه اخیر خود اعلام کرده است: ما برمی‌گردیم؛ 48

ساعت قبل از رای گیری تایید و با 33 میلیون رای رئیس جمهور می‌شوم.

[ دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:,

] [ 11:16 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

یک توصیه تبلیغاتی

خبرگزاری فارس: رقابت بزرگ ۸ کاندیدا برای جلب نظر ایرانیان

اکنون که راهبرد اقتصادی کشور مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است و پرهیز از اسراف از مهمترین

مؤلفه‌‌های اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود، انتظار مردم از 8 نامزد احراز صلاحیت شده جز

این نیست که در هزینه‌های انتخاباتی خود از حد معقول عدول نکنند؛ 8کاندیدایی که احراز

صلاحیت شده‌اند بارها در نطق‌های انتخاباتی خود تصریح داشته‌اند که هزینه‌های گزاف برای

تبلیغات کنار نگذاشته‌اند، بنابراین نامزدها توجه داشته باشند، که مردم می‌بینند.

[ جمعه 3 خرداد 1392برچسب:انتخابات,تبلیغات,کاندید ها,نامزدهای ریاست جمهوری,

] [ 11:41 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

 

مقام معظم رهبري فرمودند: اين را من اعلام مي‌كنم، همه‌ى افراد بدانند؛ اينهائى كه رد صلاحيت مي‌شوند، لزوماً آدم‌هاى بى‌صلاحيتى نيستند.
 پايگاه اطلاع‌رساني khamenei.ir فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص رد صلاحيت داوطلبين انتخابات را درج كرده است.

متن آن بدين شرح است:

«اين را من اعلام مي‌كنم، همه‌ افراد بدانند؛ اينهائى كه رد صلاحيت مي‌شوند، لزوماً آدمهاى بى‌صلاحيتى نيستند.

اينجور خيال نشود كه حالا چون فلاني در انتخابات رد صلاحيت شد، پس ديگر بكلى از صلاحيت ساقط است؛ نه، طبق قانون، در انتخابات نمي‌تواند به عنوان نامزد شركت كند، اما ممكن است مقامى كه او را رد صلاحيت كرده، اشتباه كرده باشد.

ممكن است براى اين كار صلاحيت نداشته باشد، اما صلاحيتهاى فراوان ديگرى داشته باشد. اينجور نباشد كه اگر كسى رد صلاحيت شد، اين معنايش اين باشد كه او ديگر از هستى ساقط شد؛ نه، صلاحيتهاى گوناگون ديگرى وجود دارد.»

[ چهار شنبه 1 خرداد 1392برچسب:رهبری,آیت الله خامنه ای,رد صلاحیت,

] [ 16:57 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

[ چهار شنبه 1 خرداد 1392برچسب:رهبر معظم انقلاب,انتخابات آزاد,انتخابات,,

] [ 10:24 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

آیا رهبری حکم حکومتی می دهند؟

سوال رایج این روزها این است که آیا رهبری حکم حکومتی می دهند؟ آیا ممکن است شبیه سال 84 و تایید صلاحیت معین در این دوره نیز برای مشائی و آیت الله هاشمی از حق قانونی خود استفاده کنند؟

رهبر انقلاب طی سالیان گذشته و همه ادوار انتخاباتی از احدی حمایت نکردند و نفیاً و اثباتاً برای حضور افراد در صحنه انتخابات نیز نظر خاصی نداشتند. در این دوره از انتخابات نیز افراد از گروه ها و جریانات مختلف با رهبری دیدار داشتند و تلاش کردند به نحوی نظر ایشان در انتخابات را جویا شوند اما همانطور که ایشان بارها در نشست های عمومی بر بی طرفی شان تاکید کردند هیچ نشانی له یا علیه افراد در سخنان رهبری پیدا نکردند و دست خالی برگشتند. حتی برخی انتظار داشتند رهبری برای حضور آنها در صحنه انتخابات توصیه ای داشته باشند که بعدها در تبلیغات و رقابت های سیاسی خرج کنند، که به همین نیز دست نیافتند.

با این حال رهبری انقلاب در این دروه بیش از گذشته تاکید دارند که حتی شائبه حمایت ایشان از فرد خاصی نیز نباید ایجاد نشود. از سوئی دیگر همواره تصریح کرده اند که همه چیز در مدار و فرآیند قانونی خودش پیش رود. بر این اساس همه شواهد و اخبار حاکی از عدم ورود رهبرانقلاب برای تغییر تصمیم شورای نگهبان است. البته درباره مشائی علیرغم فضاسازی که رئیس جمهور و خود مشائی و ستادهای وی ایجاد کردند، هیچ پیش بینی هم مبنی بر پادرمیانی رهبری و استفاده از حکم حکومتی وجود نداشت. اما برخی درباره آیت الله هاشمی انتظار دیگری دارند.

اما در این دوره شواهد امر گواه این است که رهبری بر اجرای قانون و نظر نهادهای قانونی تاکید دارند و برای تائید صلاحیت هاشمی نیز ورود نخواهند کرد. البته این ها همه درحد گمانه زنی است. رهبر انقلاب بهتر و بیش از هرکسی مصالح کشور را تشخیص می دهند. شاید هم صلاح ببینند ورود کنند.

[ چهار شنبه 1 خرداد 1392برچسب:حکم حکومتی,هاشمی,امام خامنه ای,رهبر انتقلاب,انتخابات,,

] [ 10:17 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی‌ها و پیام‌های مختلفی با تأکید بر فصل‌الخطاب بودن نظر شورای نگهبان بر لزوم پذیرش آن توسط همه گروه‌ها، احزاب و افراد تأکید کردند که گزیده‌ای از فرمایشات ایشان برای درباره تمکین مسئولان، احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف به قانون و فصل‌الخطاب بودن قانون اساسی و شورای نگهبان به شرح ذیل است:

 

* نقش سه قوه در قانون اساسی مشخص است

رهبر معظم انقلاب با یادآوری قضایای فتنه سال ۸۸، فرمودند: بعد از با عظمت سال ۸۸، عده‌ای اظهار مخالفت کردند و عده‌ای هم بنام آنها و با سوءاستفاده از این فرصت، آشوب و تشنج ایجاد کردند. آن عده‌ای که به اسم آنها آشوب شد، باید همان موقع اعلامیه می‌دادند و اعلام برائت می‌کردند، اما این کار را انجام ندادند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: هوشیاری و موقع‌سنجی لحظه‌ای خصوصیت برجسته‌ای است که مردم همواره باید به آن توجه داشته باشند و به محض توطئه دشمن، به صورت لحظه‌ای واکنش نشان دهند.

ایشان وظیفه مسئولان را نیز حفظ اتحاد و همدلی، برنامه‌ریزی، رعایت حدود قانونی، مسئولیت‌شناسی و تقصیرها را به گردن هم نیانداختن، دانستند و تأکید کردند: در قانون اساسی نقش مجلس، دولت، رئیس‌جمهور و قوه قضائیه مشخص شده است، بنابراین همه مسئولان باید به وظایف قانونی خود عمل کنند و با یکدیگر همدل، همراه و همزبان باشند.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: به لطف خداوند کشور در این خصوص مشکلی ندارد زیرا مسئولان کشور اعم از رؤسای قوا و بدنه سه قوه، دلسوز و علاقمند به سرنوشت کشور هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: البته ممکن است اشتباهات یا خطاهایی هم وجود داشته باشد ولی همه این اشتباهات قابل جبران هستند (در جمع پرشور ده‌ها هزار نفر از مردم خراسان شمالی – ۱۹ / ۰۷ / ۱۳۹۱)

* سران سه قوه از هرگونه کشاندن اختلاف‌ها به میان مردم خودداری کنند

…. رهبر انقلاب فرمودند: مسئولان به ویژه سران سه قوه باید با وظیفه‌شناسی و درک شرایط حساس کنونی، از هر گونه کشاندن اختلاف‌ها به میان مردم خودداری کنند و بدانند از امروز تا روز انتخابات، هر کسی که بخواهد از احساسات مردم در جهت اختلافات استفاده کند، قطعاً به کشور خیانت کرده است (در اجتماع پرشور دانش‌آموزان و دانشجویان – ۱۰ / ۸ / ۹۱)

* نامزدهای انتخابات صلاحیت‌های لازم در قانون اساسی را که شورای نگهبان بر آنها تکیه می‌کند، در خود ملاحظه کنند

…. رهبر معظم انقلاب افزودند: افرادی که می‌خواهند نامزد شوند علاوه بر درک سنگینی کار، صلاحیت‌های لازم در قانون اساسی را که شورای نگهبان نیز بر آنها تکیه خواهد کرد، در خود ملاحظه کنند (در جمع هزاران نفر از مردم قم – ۱۹ / ۱۰ / ۹۱)

* هر فردی که بر اساس ضوابط قانونی، از این صافی(شورای نگهبان) عبور کرد، می‌تواند وارد انتخابات شود

…. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، انتخابات در نظام جمهوری اسلامی را یکی از بهترین، آزادترین و استانداردترین انتخابات در دنیا برشمردند و افزودند: اینکه برخی تلاش دارند، بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات را به عنوان یک اشکال نظام اسلامی مطرح کنند، سخن غیرفنی و ناشیانه‌ای است زیرا بررسی صلاحیت کاندیداها و عبور آنها از صافی‌های قانونی، در دموکراسی‌های دنیا وجود دارد.

ایشان هدف از بررسی صلاحیت کاندیداها در انتخابات را عرضه افراد دارای شرایط لازم و متناسب با میل و رغبت مردم در انتخابات دانستند و خاطرنشان کردند: باید در انتخابات، افرادی حضور یابند که دارای صلاحیت‌ها و حد و اندازه‌های لازم برای مسئولیت ریاست‌جمهوری باشند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مسئولیت سنگین شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها، افزودند: اعضای شورای نگهبان باید همان‌گونه که تا به حال بر اساس قانون عمل کرده‌اند، در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز در چارچوب قانون عمل کنند و در نهایت هر فردی که بر اساس ضوابط قانونی، از این صافی عبور کرد، می‌تواند وارد انتخابات شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید برلزوم پرشور بودن انتخابات ریاست‌جمهوری، خاطرنشان کردند: امیدواریم با عنایت پروردگار، منتخب مردم هم، فردی باشد که مایه رضای الهی باشد و مردم را به آرزوهای بزرگ آنها از انقلاب اسلامی، نزدیک کند. (در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری – ۱۷ / ۱۲ / ۹۱)

* ساز و کارهای قانونی برای رفع هر گونه شبهه‌ای وجود دارد

…..حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم تمکین همه در برابر قانون خاطرنشان کردند: حوادث سال ۸۸ از آنجا آغاز شد که عده‌ای نخواستند به قانون و رأی مردم تمکین کنند و در مقابل، مردم را به شورش‌های خیابانی دعوت کردند که یکی از خطاهای جبران‌ناپذیر بود.

ایشان افزودند: خوشبختانه ساز و کارهای قانونی برای رفع هر گونه شبهه‌ای وجود دارد بنابراین همه باید به انتخاب اکثریت مردم، تمکین کنند.

…. ایشان در پایان خاطرنشان کردند: کسانی که وارد عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شوند باید پایبند به انقلاب اسلامی و ارزش‌ها، پایبند به منافع ملی و معتقد به اداره کشور با عقل جمعی و تدبیر باشند. (در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم رضوی (ع) -۰۱ / ۰۱ / ۹۲)

* حضور شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها حضور مبارکی است

….. ایشان تأکید کردند: افرادی که قصد ورود به عرصه انتخابات را دارند، بعد از ارزیابی صحیح وارد میدان شوند، و در نهایت، این، ملت است که تصمیم‌گیری خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی ساز و کار انتخابات در کشور را مستحکم خواندند و افزودند: همانگونه که امام (ره) بارها تأکید می‌کردند حضور شورای نگهبان در انتخابات و بررسی صلاحیت‌ها به وسیله انسان‌هایی عادل، بی‌طرف و بصیر، حضور مبارکی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: بعد از بررسی صلاحیت‌ها به وسیله شورای نگهبان، مردم با تحقیق در سوابق، شعارها و سخنان افراد صالح معرفی شده، شخصی را بعنوان رئیس‌جمهور انتخاب خواهند کرد و این موضوع، ساز و کار قانونی بسیار مناسب و مبارکی است.

ایشان در ادامه به بیان برخی ویژگی‌های مورد نیاز برای رئیس‌جمهور منتخب پرداختند و گفتند: رئیس‌جمهور باید فردی باشد که در درجه اول، ایمان و اعتقاد به خدا، مردم و قانون اساسی داشته باشد و در درجه دوم دارای روحیه مقاوم باشد. (در دیدار کارگران و فعالان بخش تولید به مناسبت هفته کارگر – ۰۷ / ۰۲ / ۹۲)

* انتخابات امانت بزرگ و ارزشمند ملی و اسلامی است و شورای نگهبان و سایر دستگاه‌ها امانت دار آن هستند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران «انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا»، حضور پرشور و عمومی مردم در انتخابات ۲۴ خرداد را مصونیت بخش و تضمین‌کننده استمرار و پیشرفت کشور خواندند و بر پایبندی نهادهای نظارتی، مجریان و داوطلبان بر رعایت دقیق قانون در همه مراحل تأکید کردند.

…. رهبر انقلاب انتخابات را «امانت بزرگ و ارزشمند ملی و اسلامی» برشمردند و افزودند: شورای نگهبان، مجموعه‌های نظارتی و اجرایی و دستگاه‌های حفظ فضای امن و سالم انتخاباتی، امانت‌دار این امانت بزرگ هستند و کارهای مهم، با ارزش و ماندگاری را بر عهده دارند.

….. رهبر انقلاب التزام کامل به قانون را، راه اساسی جلوگیری از بروز مشکلات انتخاباتی دانستند و تأکید کردند: آحاد مردم در همه روستاها و شهرها، به دنبال این باشند که هرکس هر حرفی می‌زند و هر توقعی دارد فقط بر اساس قانون باشد.

ایشان همچنین با تأکید به مسئولان انتخاباتی برای عمل به مُرّ قانون افزودند: در همه مراحل از جمله بررسی صلاحیت‌ها، برگزاری انتخابات، شمارش آرا، حفظ آرا و صندوقها و دیگر مراحل، همه دست اندرکاران باید با امانت داری کامل، فقط براساس قانون عمل کنند که بحمدالله تاکنون همین جور بوده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه یادگیری صبر و تحمل انقلابی، ضرورتی عمومی است، افزودند: البته نباید تعابیر غربی و مادی مثل برنده و بازنده را وارد مباحث انتخاباتی کرد اما به هر حال در انتخابات بطور طبیعی انتظار عده‌ای درباره نامزد مورد نظرشان برآورده نمی‌شود که باید با رفتار درست، فقط بر مبنای قانون عمل کرد. (۱۶ / ۰۲ / ۹۲)

* شورای نگهبان از انسان‌های پرهیزکار، متقی و آگاه تشکیل شده

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، با توصیه به آحاد ملت بخصوص جوانان برای بهره‌گیری از ظرفیت عمیق و انسان‌ساز ماه معطر رجب، انتخابات ۲۴ خرداد را آزمون افتخارآمیز دیگری برای ملت ایران دانستند و با تبیین «اهداف متضاد ملت و دشمنان ملت در این انتخابات» تأکید کردند: مردم برای تحقق اهداف خود و ناکام ماندن دشمن، با حضور پرشور و گرم در انتخابات، از میان نامزدهایی که شورای نگهبان براساس معیارهای قانون معرفی می کند، انسانی شایسته، وارسته، مؤمن، انقلابی، «اهل استقامت و عزم و ایستادگی» و برخوردار از همت جهادی را انتخاب کنند که بتواند بهتر از دیگر نامزدها، بار سنگین عزت و پیشرفت کشور را به دوش بکشد و به جلو ببرد.

……. رهبر انقلاب با اشاره به آمدن افراد متعدد به صحنه نامزدی انتخابات افزودند: شورای محترم نگهبان که از انسان‌های پرهیزکار، متقی و آگاه تشکیل شده براساس وظایف قانونی خود، کسانی را که برای ریاست‌جمهوری صالح هستند به مردم معرفی می‌کنند و مردم از میان نامزدهای معرفی شده، کسی را که صالح‌تر است و بیشتر به درد ملت می‌خورد، انتخاب خواهند کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بار دیگر بر پایبندی و تبعیت کامل از قانون تأکید کردند و افزودند: عمل به قانون معیاری بسیار خوب و وسیله‌ای برای آرامش و آسایش ملت و حفظ وحدت ملی است و به هیچ دلیلی نباید کسی از آن تخطی کند.

ایشان حوادث خسارت بار سال ۸۸ را نتیجه تخطی و تخلف عده ای از قانون برشمردند و افزودند: آنها برای اغراض نفسانی یا اهداف سیاسی یا هر هدف دیگر راهی خلاف قانون رفتند و ضمن «صدمه زدن به خودشان و به ملت و کشور»، نگذاشتند مردم طعم شیرین آرای ۴۰ میلیونی را بخوبی بچشند و احساس کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تسلیم در مقابل قانون را تنها راه صحیح خواندند و افزودند: گاه قانون صد در صد صحیح نیست اما از بی‌قانونی بهتر است.

ایشان افزودند: ممکن است از مجری قانون در یک بخش، خطایی هم سر بزند اما اگر نتوانیم از راه قانونی آن خطا را اصلاح کنیم تحمل آن، از بی‌قانونی و عمل خلاف قانون بهتر است. (۲۵ / ۰۲ / ۹۲).

[ چهار شنبه 1 خرداد 1392برچسب:انتخابات, حضرت آیت الله خامنه ای, ایران, شورای نگهبان, ریاست جمهوری, قانون,مقام معظم رهبری,

] [ 10:6 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

 

عزم جدی ولایتی برای انتخابات .
 
معرفی شاخصه گفتمان انقلاب.
 
خبرگزاری فارس: عزم جدی ولایتی برای انتخابات / معرفی شاخصه گفتمان انقلاب

رئیس ستاد انتخاباتی دکتر ولایتی در استان بوشهر با اشاره به عزم دکتر ولایتی برای انتخابات گفت: ایشان بر اطلاع‌رسانی شخصیت خود و معرفی شاخصه گفتمان انقلاب تاکید دارد.

 

 

علیرضا یزاف سه‌شنبه شب در نشستی خبری با حضور خبرنگاران با اشاره به ساختار تشکیلاتی ستاد انتخاباتی دکتر ولایتی در بوشهر اظهار داشت: اعتقاد راسخ ما این است که حماسه‌ای سیاسی خلق کنیم که در کنار آن حماسه اقتصاد هم محقق شود.

وی در ارتباط با نشست روسای ستاد انتخاباتی دکتر ولایتی در تهران افزود: دکتر ولایتی دیر آمدن خود در صحنه انتخابات را با آرامش و اعتدال جبران کرد.

رئیس ستاد انتخاباتی دکتر ولایتی تصریح کرد: ایشان در این نشست اعلام کرد ضمن احترام به بزرگان نظام و کسانی که کاندیدا شدند، مصمم آمده‌ام و به نفع کسی عقب نشینی نخواهم کرد.

یزاف گفت: دکتر ولایتی عنوان کرد که شاخصه ولایتی را تبلیغ نکرده بلکه اطلاع‌رسانی کنید.

وی با اشاره به سابقه حضور دکتر ولایتی در عرصه‌های سیاسی خاطرنشان کرد: دکتر ولایتی تاکید دارند گفتمان انقلاب در ستادها بیان شود و اعلام کرده کابینه دولت متمم از افراد متدین، متخصص، مجرب، معتدل و مشورت پذیر تشکیل می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات دکتر ولایتی در استان بوشهر بر رعایت اخلاق در تبلیغات انتخاباتی تاکید کرد و گفت: ولایتی با اعتدال در عرصه انتخابات ثبت نام کرده و در بداخلاقی‌های سیاسی هم وارد نشده است.

یزاف افزود: دکتر ولایتی بر تشکیل ستادهای انتخاباتی به صورت شورایی تاکید داشته و هم اکنون هم همینطور است تا تمرین مشورت انجام شده و ضریب تحمل ما هم بالا رود.

وی با قدردانی از تلاش‌های رسانه‌های استان بوشهر که با رعایت اخلاق و استقلال کاری، در عرصه انتخابات کار کرده‌اند، اظهار داشت: دولت آینده بر اساس ائتلاف کلید می‌خورد و اجماع لازمه هر پیشرفتی است.

یزاف گفت: کارآمدی، اجماع عقلا و اندیشمندان و نظرسنجی عالمانه و علمی پایه‌های ائتلاف را تشکیل می‌دهند و امیدواریم اصولگرایان بر اساس این سه پایه به اجماع برسند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: افرادی هم که از فیلتر شورای نگهبان عبور می‌کنند برای همه قابل احترام هستند.

وی بیان کرد: فرد نهایی ائتلاف مشخص نشده و باید منتظر باشیم چه کسی از ائتلاف بیرون می‌آید و امیدواریم کسی از ائتلاف خارج نشود و بر سر پیمان خود بمانند و به صورت علمی و نه احساسی کار را دنبال کنند.

[ چهار شنبه 1 خرداد 1392برچسب:دکتر ولایتی, کاندیدهای ریاست جمهوری,ایران,انتخابات 92,

] [ 9:8 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]