سرای عشق....

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ سرای عشق.... خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

برای توجیه اقدام حاشیه‌ساز پیشین

سایت هاشمی بیانات رهبری را هم سانسور کرد!

 
وبسایت رسمی اکبر هاشمی رفسنجانی بعد از حاشیه های به وجود آمده در خصوص بازنشر یکی از مصاحبه‌های او درباره نظر امام(ره) پیرامون حذف شعار مرگ بر آمریکا، تلاش کرد تا با انتخاب گزینشی بیانات رهبر معظم انقلاب، اقدام پیشین خود را توجیه کند!

وبسایت مذکور در مطلبی با انتخاب تیتر "هاشمی از امام نگوید، که بگوید" تلاش کرد تا به نوعی پاسخ منتقدان به اقدام قبلی خود را بدهد.

در مطلب مذکور با انتخاب بریده‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در 15 خرداد 69 که ایشان طی آن از هاشمی به عنوان رییس جمهور وقت حمایت کرده‌اند، تلاش شده است تا ابتدا نزدیکی رفسنجانی به امام(ره) و احتمالا در لفافه آن درستی تمام خاطرات او از بنیانگذار جمهوری اسلامی اثبات شود!

در بخشی از مطلب مذکور به نقل از رهبر انقلاب آمده است "امروز بحمدالله در رأس دستگاه‌هاى اجرايى كشور، كسى است كه امام در تمام طول دوران انقلاب و قبل از آن و بيشتر از همه بعد از انقلاب تا لحظه‌ى وفاتشان، نهايت اعتماد و اطمينان را به او داشتند؛ رئيس‌جمهور ما. ايشان كسى است كه اين‌قدر مورد اعتماد امام بود، اين‌قدر به امام نزديك بود، حرف‌هاى امام را بيشتر از آنها شنيده، درد دل‌هاى امام را بيشتر از ديگران شنيده و خبر دارد. حالا عده‌يى همين‌طور حرف مى‌زنند و اصلاً نمى‌دانند كه حرف دل امام چه بود!
مؤذن بانگ بى‌هنگام برداشت‌ / نمى‌داند كه چند از شب گذشته است‌
چنين آدمى حالا در رأس امور ماست. من هم به امور واقفم و مى‌بينم كه در مملكت چه كار مى‌شود. من آدم بى‌خبرى نيستم. همه‌ى اين اوضاع اجرايى كشور را از نزديك، هشت سال تجربه و لمس كرده‌ام. قبل از آن هم، از اول انقلاب در شوراى انقلاب و ديگر جاها بوده‌ام. مگر ممكن است امروز كسى حتّى به خاطرش بگذرد - چه برسد به عمل - كه از آن جهت‌گيرى و چارچوبِ ترسيم‌شده‌ى انقلاب تخطى كند، كه حالا يك عده دايه‌هاى مهربانتر از مادر، مرتب در اين‌جا و آن‌جا مى‌نشينند و ذهن مردم را خراب مى‌كنند؟!"

این در حالی است که سایت هاشمی این برای انتخاب این قسمت ها از بیانات رهبر انقلاب و گرفتن نتیجه دلخواه خود، زیرکانه بخش های مهمی از همان بیانات را سانسور کرده است.

رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانات خویش در 15 خرداد 69 در ديدار با جمع كثيرى از علما، روحانيون، مسؤولان و اقشار مختلف مردم استان خراسان، در سالروز ولادت امام رضا(ع)، به تشریح یکی از مهم ترین ویژگی های حضرت امام(ره) یعنی مقابله ایشان با استکبار جهانی و از جمله آمریکا پرداخته اند و به صراحت تاکید کرده‌اند: "مقاومت و قيام و روحيه‌ى پولادين و سخن حق و مشت گره‌كرده‌ى شما، مسلمانان دنيا را زنده كرد. استكبار نمى‌تواند اين را علاج كند. ما ضربه و شكست را بر امريكا و استكبار وارد كرديم. امام(ره) اين بذر را پاشيد. چه كار مى‌توانند بكنند؟ براى همين است كه استكبار، در مقابل ملت ايران، دستپاچه است."

با این وجود سایت هاشمی رفسنجانی ترجیح داده است تا با چشم پوشی از این بخش از بیانات رهبر انقلاب مستقیما به قسمت‌های برگزیده خود برود تا بتواند از آن نتیجه لازم را بگیرد.

مطلب مذکور در حالی در سایت هاشمی منتشر می شود که او هفته گذشته بازنشر بخشی از مصاحبه حاشیه ساز خود را اقدامی نادرست خوانده بود و انتشار آن را بدون هماهنگی با خود عنوان کرده بود.

با این وجود معلوم نیست آیا اقدام جدید سایت او در انتخاب گزینشی بیانات رهبر معظم انقلاب نیز بدون هماهنگی او انجام گرفته است یا خیر!

[ سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:هاشمی,رهبری, ایران, خمینی,امام,

] [ 12:4 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

 

فرصتی برای «شل دینی» یا مهلتی برای انقلاب معیشتی

انقلاب در حجاب و رنگ از آن حرف‌هایی است که هرچند در میان دغدغه عمیق مردم برای بهبود شرایط اقتصادی و انتظار بی صبرانه آنها برای تحقق وعده‌های دولت که بهبود معیشت نیز جزئی از آنها است، گم می‌شود اما دغدغه این روزهای کسانی است بیشترین دلواپسی آنها مثلا رفع فیلتر فیس بوک است!

 

 

 

 

مجلس هفته خود را با نطق علی لاریجانی شروع کرد؛ نطقی که در واقع بعد از تعطیلی دو هفته ای مجلس، اعلام موضع و بازخوانی رویدادهایی بود که در این روزها رخ داده است و اتفاقا  در هر کدام رد پایی از بیوت و نزدیکان بزرگان انقلاب دیده می‌شد.

لاریجانی در سخنان خود گریزی به خاطره‌گویی‌های نا به جا از امام راحل زد و در ادامه به حرف‌هایی رسید که این روزها مصادیق زیادی از آن را دیده‌ایم و به اعتقاد او نشان می‌دهد که «دریافت روشنی از گذشته حاصل نشده است.»

حرف‌هایی که هرچند در میان دغدغه عمیق مردم برای بهبود شرایط اقتصادی و انتظار بی صبرانه آنها برای تحقق وعده‌های دولت که بهبود  معیشت نیز جزئی از آنها است، گم می‌شود اما دغدغه این روزهای کسانی است بیشترین دلواپسی آنها مثلا رفع فیلتر فیس بوک است!
«شل دینی» واژه‌ای به تناسب برخی تحرکات

«کشور ما درگیر مشکلات حاد اقتصادی است و اگر همه اراده ها معطوف شود ممکن است امکان برطرف کردن این مشکلات فراهم شود.» لاریجانی با تذکر این نکته، این را هم متذکر شد که  امروز زمان نظریه‌پردازی‌های بی‌پایه نیست، کشور نیاز به انقلاب در رنگها در مورد حجاب ندارد.

رئیس مجلس که البته در واژه سازی ید طولایی دارد برای توصیف این تحرکات عبارت «شل دینی» را ابداع کرد و این بار واضح‌تر مخاطبان خود را معرفی کرد و گفت: شل دین بودن هنر نیست به خصوص آن کسانی که از بیوت صالحین هستند باید بدانند که تربیت انسان های مومن مورد نظر است.

ریشه نظریه‌پردازی‌های بی پایه کجاست؟

با این همه این «نظریه‌پردازی‌های بی پایه» موضوعی نیست که صرفا این برخی درگیر و دچار آن هستند بلکه در سالهای اخیر و به خصوص در مقاطعی که دغدغه‌های جامعه معطوف به مسائل دیگری بود؛ به چشم می‌خورد و برخی که به قول لاریجانی منتسب به «بیوت صالحین» بودند بنیانگذار و آغازگر اینگونه مباحث بودند.

فائزه هاشمی، دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که در سالهای اولیه پس از جنگ نیز چنین تئوری‌پردازی‌های از خود بر جای گذاشته و موضوع دوچرخه سواری زنان و تلاش ناموفق برای ارائه الگویی متفاوت از حجاب زنان را در کارنامه خود داشت؛ در اردیبهشت ماه سال 88 با حضور در یک برنامه تلوزیونی زنده از اینکه رنگ تیره و مرده مشکی پس از انقلاب به عنوان فرهنگ در چادر، مقنعه، مانتو و روسری زنان ایرانی وارد شد، اظهار تأسف کرد.

فائزه هاشمی: متاسفانه رنگ مشکی ارزش شد

 او گفت: هميشه سعي مي‌کنم از کليشه‌ها فرار کنم، نمي‌خواهم تابع کليشه‌ها باشم، متأسفانه بعد از انقلاب ما يک سري رفتارها براي خانم ها ارزش شد، رنگ مشکي ارزش شد، چادر مشکي، مانتو مشکي، مقنعه مشکي، روسري مشکي، و رنگ هاي تيره و مرده ارزش شد.


زهرا اشراقی در گفت‌وگویی که به مناسبت سالگرد ارتحال امام در سال  89 با سایت جماران وابسته به موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) داشت مدعی شده بود که اگر امام اکنون زنده بود می‌توانست اثرات زیادی بگذارد و چون آن زمان مسأله جنگ و منافع ملي مطرح بود، موضوعي چون اجباري بودن حجاب و... تحت‌الشعاع قرار مي‌گرفت.

زهرا اشراقی در سال 89: حجاب اجباری قانون نبود، دستورالعمل اداری بود

همسر محمدرضا خاتمي  درباره نظر امام پيرامون حجاب نيز گفت: هنوز هم بعضي‌ها در مورد اينكه حجاب چگونه بايد باشد و نظر امام در اين باره چه بود، حرف مي‌زنند و حتي آقايان در مقابل من كه سال‌ها با امام بودم و عقايد ايشان را به خاطر دارم، صف‌گيري مي‌كنند. او می‌گوید: در مورد اجباري بودن حجاب هم ما قانوني نداريم، بلكه دستورالعملي اداري است. زيرا حجاب امري سليقه‌اي است. وي در پاسخ به اين سئوال كه «ولي امام در سال 58 دستور داده بودند كه در ادارات همه بايد حجاب داشته باشند، در غير اين صورت بايد اخراج شوند» گفت: آن يك دستور بود، ولي تبديل به قانون نشد و تعريفي از حجاب نداريم.


یک اشراقی دیگر در سایت جماران: حجاب اجباری جای شک است

در مرداد ماه امسال نعیمه اشراقی هم در گفت‌وگو با سایت جماران گفت: حجاب به این شدتی که بعضی علما بر آن پافشاری می‌کنند، نیست و ما یک کم غلظت آن را زیاد کرده‌ایم. مثلاً حجاب زنان پیغمبر با حجاب زنان دیگر فرق می‌کرده، و برای بقیه سختگیرانه نبوده است و ما خودمان، حجاب را سخت کردیم. برای مثال، استفاده از چادر برای کسی که فعالیت اجتماعی می‌کند، پوشش سخت و نامناسبی است، زیرا عملاً یک دست را از او گرفته است، زیرا یک دست او باید به چادرش باشد. البته نمی‌توان به طور کلی گفت که چادر خوب است یابد.


او می‌گوید:  "اما این مسئله که حکومت بیاید و حجاب را اجباری کند، از نظر شرعی برای من جای شک است و بهتر بود که ما حجاب را اجباری نمی‌کردیم."

اشراقی در سال 92:می‌خواهیم انقلاب در رنگها را شروع کنیم

از سوی دیگر در هفته‌های اخیر نظیر چنین اظهاراتی که انقلاب در حجاب را دنبال می‌کند، از سوی زهرا اشراقی، نوه دختری امام خمینی (ره) مطرح شده است. زهرا اشراقی در گفتگو با بخش فارسی الشرق الاوسط می‌گوید که همواره می‌خواسته در زمینه نحوه پوشش و حجاب زنان ایرانی خط شکن و تابو شکن باشد.

او می‌گوید: همیشه هم مخالف طرز لباس پوشیدن خانم های فعال در حکومت بوده ام وبه هیچ وجه موافق آن نیستم. اگر می خواهند اسلام را معرفی کنند می توانند با لباس و حجاب بهتری این کار را انجام دهند. اتفاقا می خواستم در فیس بوک اعلام کنم و خطاب به خانم ها بگویم بیایید کم کم از رنگ شاد استفاده کنیم. احتمالا چنین کاری هم بکنم تا یک انقلاب رنگ را شروع کنیم.»

او که می‌خواهد بنیانگذار چینین انقلابی به زعم خود باشد؛ به اقدامات عملی اش هم در این زمینه اشاره کرده و می‌گوید: من چند روز پیش در اینستگرام چند تا از عکس های بدون چادرم را منتشر کردم. چند نفر که خیلی مذهبی هستند گفتند عکس شما بدون چادر است و حجاب شما خوب نیست. من هم در پاسخشان نوشتم که من همین هستم، شما نگاه نکنید!

او گرچه دولت روحانی را فرصت خوبی برای این انقلاب می‌داند اما با پوشش مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه مخالف است و می‌گوید: من مخالف نوع پوشش ایشان هستم به نظرم باید پوششان را تغییر بدهند. فکر می کنم باید از رنگ روشن استفاده کنند.
اشراقی حتی پا را فراتر گذاشته و پیش بینی کرده که تا دو سال دیگر حکم حجاب اجباری لغو شود!

زهرا اشراقی در روزهای بعد هم با دفاع از سخنان خود درباره ضرورت تحول در رنگ پوشش مردم – اعم از زن و مرد – می گوید این کار باید توسط خود جامعه آغاز شود و امروز بهترین زمان برای این تحول است.

فائزه هاشمی: حجاب مساله‌ای شخصی است

اما در هفته‌های اخیر بار دیگر اظهار نظرهای مشابهی از فائزه هاشمی در این زمینه شنیده‌ایم. او حجاب را مساله‌ای شخصی توصیف می‌کند و معتقد است که بدحجابی‌ها در واقع واکنش به فشارها است . او  ۲۲ آذر ماه سال 90 هم در نشستی تخصصی که به دعوت حسن روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با عنوان " خاورمیانه و چشم انداز حکومت های مردم سالار" برگزار شده بود، با بیان اینکه مردم کشورهای مصر و تونس و سایر کشور های مسلمان منطقه خواهان اسلام ترکیه ای هستند و اسلام ایرانی را قبول ندارند افزود: مگر جمهوری اسلامی ایران در طول این ۳۳ سال چه دستاوردی داشته که کشورهای دیگر بخواهند از ایران الگو برداری کنند. مردم این کشورها اسلام ترکیه را می خواهند که به حجاب و پوشش زنها کاری ندارد.

اینگونه مباحث البته در سالهای اخیر هم جسته و گریخته از سوی برخی عنوان می‌شد و اظهار نظر درباره رنگ چادر در ویژه نامه‌ جنجالی روزنامه ایران در دولت احمدی نژاد نمونه‌ای از آن بود؛ آنجا که کلهر گفته بود: رنگ مشکی چادر را ناصرالدین شاه از مجالس عیاشی اروپا آورد! لاریجانی البته این دوران را نیز یادآوری کرده و می‌گوید: در دوره اصلاحات عده‌ای تلاش کردند با ارائه ناقص و ظاهری مدرنیته میدان تاخت و تاز علیه اسلام و انقلاب باز کنند. در هشت سال گذشته هم که متاسفانه به ریش اصولگرایان گره خورده است با طرح مسائلی چون مکتب ایرانی اسلامی تلاش‌های ناشیانه برای رواج اندیشه‌های ناسیونالیستی موجب کشمکش‌های فراوان شده است.

پیگیری موضوعاتی همچون خط شکنی و تابو شکنی در حجاب و انقلاب در رنگ حجاب این روزها در حالی صورت می‌گیرد که دولت یازدهم تقریبا 70 روز از عمر خود را سپری کرده است و برای تحقق وعده 100 روزه بهبود معیشت کمتر از یک ماه فرصت دارد؛ وعده‌ای که بر مبنای واقعیات اقتصادی کشور داده شد و برای تحقق نیازمند عزم عمومی است. هرچند انقلاب در معیشت آن هم در این فرصت کوتاه مورد انتظار نیست اما حرکت در این مسیر نیازمند تشخیص درست اولویت‌ها است و به واقع به جای آنکه به روزها و ماههای آغازین عمر دولت به عنوان فرصتی برای رواج «شل دینی» توجه شود، باید به عنوان مهلتی برای آغاز یک تحول اقتصادی و معیشتی نگریست و به نظر مي رسد فعالين سياسي و حاميان دولت با اظهار نظرها و رفتارهاي خود بايد اين فرصت را براي دولت در جهت رسيدگي به وضعيت اقتصادي و معيشتي مردم بيشتر فراهم كنند نه اينكه با اظهاراتي مطابق مباحث روزهاي اخير سعي شود مسير دولت را از اهداف اصلي خود دور كنيم.

[ سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:لاریجانی,مجلس,اشراقی,نوه امام,زهرا,دولت ایران,اقتصاد,

] [ 11:43 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

زهرا اشراقی و هایده و مهستی و گوگوش

 
زهرا اشراقی بی شک پس از سید حسن خمینی، شناخته شده ترین نوه آیت الله خمینی بنیان گذار جمهوری اسلامی است.
 
عصر ایران: زهرا اشراقی بی شک پس از سید حسن خمینی، شناخته شده ترین نوه آیت الله خمینی بنیان گذار جمهوری اسلامی است.


او همسر محمدرضا خاتمی، دبیرکل حزب مشارکت و برادر رئیس جمهور پیشین ایران محمد خاتمی است. زهرا اشراقی در چند انتخابات مسئولیت ستاد جوانان اصلاحات را بر عهده داشت؛ او در عرصه عمومی و شبکه های اجتماعی حضوری فعال دارد و به بیان دیدگاه های جسورانه اش شهرت دارد. مصاحبه جالب و خواندنی او با روزنامه الشرق الاوسط پیش روی شماست.

 




پس از دوم خرداد ۷۶ و روی کار آمدن دولت اصلاح طلب محمد خاتمی، در ایران موجی از امیدواری پدیدار شد، این روزها هم شنیده می شود که فضای امید در ایران به وجود آمده، چه شباهتها و تفاوتهایی بین خرداد ۱۶ سال پیش و خردادماه گذشته که روحانی روی کار آمد می بینید؟

تفاوت چندانی نمی بینم. انتخابات قبلی که آقای روحانی پیروز شدند در راستای همان انتخابات دوم خرداد بود. تاکیدی بر اینکه مردم ایران همچنان خواستار اصلاحات هستند و اگرچه وقفه ای هشت ساله در این میان افتاد و متاسفانه به هرحال حکومتی روی کار آمد که مخالف اصلاحات بود، اما مردم نشان دادند که بازهم خواستار اصلاحات هستند.

همه اینها با وجود آن بود که بالاخره قبل از انتخابات فضای رقابت سرد بود و نیروهای اصلی را بهرحال رد صلاحیت می کردند، با این حال، این انتخابات نشان داد که مردم ناامید نیستند. من تفاوتی میان این انتخابات و انتخابات ۷۶ نمی بینم. فکر می کنم مردم خواستار اصلاحات و آرامش در کشور هستند.

این احتمال وجود دارد که همانند فرجام دولت اصلاح طلب آقای خاتمی، پایان این دولت هم منجر به قدرت گرفتن افرادی مثل احمدی نژاد شود؟

من ناامید نیستم. خرداد ۷۶ یک احساس اولیه بود بدونه پشتوانه تجربه. هم اصلاح طلبان چندان تجربه نداشتند و خام بودند و هم ضد اصلاح طلبان. فکر می کنم تا حدودی هم ضد اصلاح طلبان شاید اکنون عاقل تر شده باشند که آن روش های خشن که به کار می بردند دیگر پاسخگو نیست.

فکر می کنم هر دو طرف مقداری تعدیل شده باشند، هر چند هنوز شک دارم که گروههای ضد اصلاح طلبان تعدیل شده باشند، اما رهبران آنها فکر کنم تعدیل شده باشند. بعید می دانم که فضای خشن آن دوران را دوباره بخواهند حاکم کنند. فضای اکنون با فضای دوران آقای خاتمی تغییر کرده، بحران اقتصادی شدید، وضعیت سیاسیت خارجی و تحریم ها که همگی میراث دوران احمدی نژاد هستند، فکر می کنم فضا بیشتر به سمت رفع این معضلات باشد. خود حاکمیت هم می داند که نباید فشارها بر مردم بیشتر باشد. برای همین فکر نمی کنم آن دوران تکرار شود.

گفتید که فکر می کنید هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان تعدیل شده باشند. اصلاح طلبان در چه زمینه ای معتدل شده اند؟

فکر می کنم در حوزه گفتمان. در آن زمان فضای حاکم هنوز دست آنها نبود، شناخت خوبی نداشتند. گرچه مجلس و دولت را در دست داشتند اما برخی از آنها گفتمانی تندرو داشتند و حاکمیت می ترسید و این شائبه را داشت که مبادا برخی از آنها برانداز هستند.

همسر شما آقای محمد رضا خاتمی، یکی از چهره های شاخص جریان اصلاح طلبی ایران است و خود شما چهره ای بسیار شناخته شده هستید. تا کنون شده اختلاف نظر بر سر مسائل سیاسی و یا اجتماعی داشته باشید؟

اختلاف نظر جزنی است. به هر صورت هر دو اصلاح طلب هستیم و خواستار اصلاحات و آرامش در کشور هستیم نه ایشان تابع محض نظریات من هستند و نه من تابع محض نظر ایشان هستم. شاید ایشان اعتقادی تر از من باشد در برخی از مسائل و من به آن شدت نباشم.

مثلا چه موضوعاتی؟

خیلی اختلاف چندانی در این زمینه ها نداریم. اما بالاخره بر سر مسائلی با هم مشورت می کنیم. در خصوص مصاحبه ها و.. نظر من را جویا می شود که خب کل کل هایی هم پیش می آید. اما آنچنان حاد نیست که با مثالی بتونم روشن کنم موضوع را..

خانم اشراقی شما در بین خانم های فعال سیاسی و شناخته شده ایرانی ، معروف هستید به خوش پوش بودن، لباس های رنگی و شلوار جین و.. با اینکه شما از خانواده ای مذهبی و نوه بنیانگذار انقلاب ایران هستید. تاکنون این موضوع پیش آمده است که مثلا خانواده به شما تذکر بدهند و گیر بدهند؟

خانواده من مثل خودم هستند، هم خواهرهایم، هم مادر و مادربزرگم. مثلا خانم امام بسیار خانم شیک پوشی بودند، خیلی شیک پوش تر از ما نوه هایشان بودند. منظم و مقید بودند که لباس هایی که در خانه می پوشند ست باشد از نظر رنگ آمیزی و غیره. مادربزرگ من خانمی فرهیخته، باسواد، شاعر و فوق العاده زیبا و شیک پوش بودند. حالا این نظر لطف شماست که به من می گویید شیک پوش و اگر لباس من با برخی از خانواده های مذهبی فرق می کند به تربیت خانوادگی بر می گردد.

فکر می کنم لباس هر فردی نشان از طرز تفکر فرد دارد. همیشه هم مخالف طرز لباس پوشیدن خانم های فعال در حکومت بوده ام وبه هیچ وجه موافق آن نیستم. اگر می خواهند اسلام را معرفی کنند می توانند با لباس و حجاب بهتری این کار را انجام دهند.

مثلا پدر بزرگ من – آیت الله خمینی – همواره می گفت رنگ سیاه مکروه است و نباید پوشید. برای همین می گویم اثر تربیتی بوده است. اتفاقا می خواستم در فیس بوک اعلام کنم و خطاب به خانم ها بگویم بیائید کم کم از رنگ شاد استفاده کنیم. احتمالا چنین کاری هم بکنم تا یک انقلاب رنگ را شروع کنیم. از لحاظ روان شناسی رنگ می تواند اثر مثبت یا منفی بگذارد، شاید الان که آقای روحانی هستند فرصت خوبی باشد. خود ایشان و وزیر خارجه هم شیک پوش هستند.

سخنگوی وزیر خارجه چه؟

من مخالف نوع پوشش ایشان هستم به نظرم باید پوششان را تغییر بدهند. فکر می کنم باید از رنگ روشن استفاده کنند. به خصوص سخنگوی وزارت خارجه کسی است که در دنیا مطرح می شود. نوع لباس بسیار مهم است، مثلا شما بدانید آقای خاتمی که رای بالایی آورد، فقط به خاطر طرز فکر نیست، لباس و ظاهر هم هست. متاسفانه افرادی که در درون حاکمیت هستند به این شکل در این مورد دقت نمی کنند، شاید مردها اندکی تغییر کرده باشند ولی متاسفانه خانم ها تغییر نکرده اند. اگر آرام آرام بتوانیم یک انقلاب رنگ انجام دهیم خیلی خوب می شود.

شما در فیس بوک و شبکه های اجتماعی خیلی فعال هستید و حتما تصاویر برخوردهای پلیس گشت ارشاد را با خانم ها دیده اید؟


من مخالف هرگونه گشت ارشاد هستم چون معتقدم اینگونه اقدامات دردی را دوا نمی کند. تا وقتی این قانون هست باید به این قانون اعتراض کرد و نه به صورت موردی و مصادیق. کل قانون گشت ارشاد باید از میان برداشته شود. البته وضعیت در ایران خیلی فرق کرده و خیلی بهتر شده. امیدوارم چون خود آقای روحانی هم مخالف این نوع برخوردها هستند کم کم این موضوع گشت ارشاد را هم جمع کنند. من چند روز پیش در اینستگرام چند تا از عکس های بدون چادرم را منتشر کردم. چند نفر که خیلی مذهبی هستند گفتند عکس شما بدون چادر است و حجاب شما خوب نیست. من هم در پاسخشان نوشتم که من همین هستم، شما نگاه نکنید!



اساسا چنین تصور و امکانی وجود دارد که روزی در جمهوری اسلامی حجاب آزاد شود؟

امروز داشتم با یکی از دوستان فعال سیاسی ام صحبت می کردم، گفت که قرار است دو سال دیگرحکمش را اعلام کنند، داشتم به او می گفتم هیچ کس در جمهوری اسلامی از فردای خود خبر ندارد. واقعا چه کسی فکرش را می کرد رئیس جمهور ایران با رئیس جمهور آمریکا تلفنی حرف بزند. سه ماه پیش اگر کسی این را می گفت ما می خندیدیم و می گفتیم نشدنی است.

در ایران بسیاری از چیزها از جمله حجاب قانون محکمی وجود ندارد. من نمی توانم این موضوع را رد کنم. هر چیزی در جمهوری اسلامی ممکن است رخ بدهد. حتی زمانی می گفتند "مصلحت نظام” را که تشکیل دادند بر همین اساس بود. مثلا یک زمانی حج را تعطیل کردند، مصلحت نظام این بود که امر واجبی مثل حج را تعطیل کنند.

قبول دارم سخت گیری هایی هست مثلا این چیزی که نتانیاهو گفت، اما واقعا شیک پوش ترین و منظم ترین دختر و پسرهای دنیا در همین تهران هستند. من همین چند وقت پیش از سفر خارج برگشتم واقعا دخترهای ما با اینکه محدودیت دارند ولی شیک پوشی آنها حتی کمتر در اروپا دیده می شود. بله سخت گیری هایی وجود داشت. اما الان کمتر شده پسر من دانشگاه می رود با تی شرت های رنگی، قرمز، زرد، شلوار جین هم که خوب همیشه بوده. وضعیت خیلی فرق کرده و امیدوارم بهتر هم بشود.

اشاره کردید به سفر خارجی، چقدر به سفر و سفر خارجی می روید؟

من علاقه زیادی به سفر دارم، در این سفرها می توان آداب و رسوم کشورهای مختلف را دید. این سفر اخیرم اما برای دیدن دخترم بود. به عنوان تفریح و گردشگری هرگز به خارج از کشور نرفتم معمولا با رضا (همسر) چون پزشک است برای سمینارها و یا برای دیدار دخترم به خارج از کشور می روم.

در میان کشورهای منطقه کجاها رفتید؟

سالها پیش لبنان رفتم. دبی هم رفته ام، سوریه سالها پیش رفتم، الان که وضعیت خیلی خراب است. ترکیه را هم به خاطر سمینار پزشکی رفتم.

زبان خارجی هم بلدید؟

تا حدودی انگلیسی. همین اندازه که گلیم خودم را از آب بیرون بکشم.

شما در خانه ماهواره هم دارید؟

بله دارم.

به چه شبکه هایی علاقه دارید؟

بی بی سی فارسی، الجزیره و العربیه رو زیاد می بینیم البته عربی من خوب نیست. رضا بیشتر بیننده این شبکه های خبری عربی است. موزیک و فیلم هم می بینم.

سریال مورد علاقه شما چیه؟

معمولا ان بی سی رو می بینم که آخرین فیلم های هالیوود رو پخش می کنه. سریال حریم سلطان را هم می بینم. البته اگر پارازیت ها بگذارند. موزیک هم زیاد گوش می دهم.

موزیک؟ خواننده مورد علاقه شما کیه؟


بستگی به حال و هوا دارد. مثلا سنتی و شجریان مورد علاقه همه هست. همایون خیلی خوب میخونه یا احسان خواجه امیری.

به صدای خواننده های زن گوش نمی دید؟

چرا، ولی نمیشه گفت که گوگوش رو دوست دارم. سر و صدا میشه. ولی خب آره صدای هایده را دوست دارم به نظرم هایده اعجوبه موسیقی ایران بوده . مثلا "علی ای همای رحمت” هایده بسیار زیبا است. هایده و مهستی از زیبایی های موسیقی ما هستند. موسیقی پاپ را می پسندم، امابرخی از آهنگهای جدید را نه. بچه های من هم مثل خودم هستند و سلیقه نزدیکی داریم. بالاخره زندگی بدون موسیقی معنی ندارد. به نظرم زندگی اساسا بدون هنر و موسیقی بی روح است.

شما اینهمه شبکه های تلویزیونی نگاه می کنید، وقت هم می کنید در خانه آشپزی کنید؟


آشپزی ام خیلی خوب است. البته هر زمان وقت کنم و فرصتش پیش بیاید که آشپزی کنم. بیشتر هم طرفدار رژیم غذایی سالم هستم. من خودم از خوردن فست فود پرهیز می کنم و به پسرم علی هم گفته ام که از فست فود دوری کنه. یه مدت توی تابستون فقط گیاهخوار شدم ولی دیدم خیلی سخته و رهایش کردم. اما خوب بیشتر طرفدار سالم خوری هستم تا رستوران رفتن.

اهل کافه گردی هم هستید؟

ترجیح میدم دو سه تا کافه ای که آشنا هستند بروم تا اینکه همه جا بگردم. یک مشکل که ما داریم این است که به خاطر نوع حجابمان که چادر است، فکر می کنم مقداری سخت باشه، خودم فکر میکنم شاید کسانی که در کافه نشسته اند نگاه غریبی به حضور فردی داشته باشند با این نوع حجاب. ولی دوست و رفیق خیلی زیاد دارم چون خیلی رفیق باز هستم. اغلب هم جوان هستند. ترجیح میدهم بیشتر با جوان ها باشم، هم روحیه ام به آنها می خورد هم اینکه همواره چیزهای جدید از آنها یاد می گیری و هم اینکه روحیه بهتری داری.

شما همسر آقای روحانی رو هم میشناسید؟ با ایشان در ارتباط هستید؟

من ایشان را خیلی سال پیش دیدم، همسفر مکه بودیم. با دختر ایشان ارتباط بیشتری داشتم. ولی خب سالهاست که ایشان را ندیده ام.

خانم ایشون در اون زمانها فعال بودند؟


نه همیشه خانه دار بودند.

شما نسبت به جاری خود همسر آقای خاتمی خیلی در عرصه عمومی فعال تر هستید با اینکه ایشان همسر رئیس جمهور بودند.


خوب روحیات فرق می کند همسر آقای خاتمی کمتر سیاسی است و روحیه متفاوتی دارد. هر کس زندگی متفاوتی دارد. ایشون زندگی خانوادگی خیلی قوی دارند.

ولی شما متفاوت و در عرصه اجتماعی بسیار فعال هستید.

من در زمان آقای خاتمی تلاش کردم تابو شکنی کنم، فکر می کنم تا حدودی هم موفق شدم. ولی متاسفانه بزرگترین مانع و مخالفینم در خصوص پوشش، خود خانم ها بودند. فکر می کنم که می شود مسلمان خوبی بود، حجاب را رعایت کرد ولی حجاب زیبایی هم داشت. حجاب باید جاذبه داشته باشد نه اینکه برخی ها با نوع حجاب نازیبایی که دارند دافعه می آفرینند. خیلی دوست داشتم در این زمینه ها خط شکن باشم اما زیاد موفق نبودم. ولی دولت آقای روحانی فرصت دوباره ای است.

[ سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:زهرا,اشراقی,هایده,مهستی,گوگوش,موسیقی,هنر,اشراقی,نوه امام,امام,خمینی,

] [ 11:31 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

به دنبال انتشار عکسی از دختر نعیمه اشراقی در فضای مجازی وی در صفحه فیس بوکش توضیحاتی را منتشر کرد.روز گذشته عکسی بحث برانگیز از نعیما طاهری فرزند نعیمه اشراقی خواهر زن محمد رضا خاتمی در شبکه های اجتماعی پخش شد. البته عکس های منتشر شده از .. 

به دنبال انتشار عکسی از دختر نعیمه اشراقی در فضای مجازی وی در صفحه فیس بوکش توضیحاتی را منتشر کرد.

روز گذشته عکسی بحث برانگیز از نعیما طاهری فرزند نعیمه اشراقی خواهر زن محمد رضا خاتمی در شبکه های اجتماعی پخش شد.

البته عکس های منتشر شده از دو نوع متفاوت بود که در یکی از آنها نعیما طاهری دامن بر تن داشت و این عکس از سوی نعیمه اشراقی در شبکه ها پخش شده بود ولی عکس دیگر نعیما را با ساپورت نشان می‌دهد که البته این 2 عکس از صفحه نعمیه اشراقی حذف شده است.
 

alt

alt


نعیمه اشراقی دقایقی پیش در واکنش به پخش عکس دخترش با ساپورت که با ناراحتی مخاطبان شبکه اجتماعی روبرو بود و همه با بیان اینکه اهل بیت امام نباید این وضع ظاهری را داشته باشند در راستای دفاع از دختر خود نوشت:

نعیما!


دختر دلبندم، کسب مقام اول مرکز نخبگان ایالت انتاریو کانادا را به تو تبریک می گویم.
باید بدانی به وجودت افتخار می کنم نه برای مدال، بلکه برای انسانیت، شرافت، مهربانی و برای دیانتت....


دختری که اغلب جلسات هفتگی تفسیر قرآن را ترک نمی کند و به آنچه از آن می آموزد، عمل می کند...


عزیزم، هرگز از تو جز اخلاق نیکو، ادب، عاطفه و وفا ندیدم...
اگر شیرینی این پیروزی را به کامت تلخ کردند به فال نیک بگیر که انتقاد و حتی حمله، انسان را مصمم و آبدیده می کند.


دخترم، قدم های بعدی را بلندتر و محکم تر بردار و از آنچه می آموزی برای خدمت به هم نوعت استفاده کن، بدان همواره دعای خیر مادرت همراه توست، از خداوند منان برایت بهترین ها را آرزو دارم.

نعیمه اشراقی ، نوه امام (ره) در صفحه فیسبوک خود از کسب مقام اول دخترش _نعیما طاهری_ در مسابقه OCE از ایالت انتاریو کانادا، خبر داد و چنین نوشت:


حدس بزنید این دانشجوی ایرانی کیست؟
دخترم نعیما دانشجوی رشته روابط بین الملل،
در این مسابقه هزاران دانشجو برای کسب رتبه اول با هم رقابت می کنند.
آقای دکتر رضا مریدی وزیر تحقیقات و فن آوری ایالت انتاریو و دکتر تام کور رئیس موسسه Ontario Centres of Excellence جوایز مسابقه را اهدا می کنند.
باآرزوی موفقیت تمام دانشجویان ایرانی در سراسر جهان...


اما نکته جالب و قابل توجه در این مطلب خانم اشراقی، استفاده ناشیانه ی او از فتوشاپ در تلاش برای کشیدن دامن برای دخترش است!! که موج انتقاد و تمسخر از سوی کاربران این شبکه اجتماعی را به همراه داشت.

 


تفاوت این دو تصویر را پیدا کنید!!!


یکی از کاربران این شبکه اجتماعی در انتقاد به حرکت نعیمه اشراقی، چنین نوشته است:
" اگر صرفا بحث حجاب ایشون بود می شد یه مسئله ی شخصی و خوب به ما ربطی نداشت و البته از نوع آرایش مادر مشخص بود دختر محترم معیارهاشون برای پوشش چی هست. اما وقتی دروغ گفته میشه و حقیقت واروونه جلوه داده میشه، قابل قبول نیست. متاسفیم برای شما."
و کاربر دیگری نوشته:
"چند تا سوال. اگر با نوع پوشش دخترتون مخالف بودید چرا اجازه استفاده از همچین لباسی را به ایشان دادید؟ سوال بعدی، اگر مخالف نبودید چرا از فتوشاب برای عکس استفاده کردید ؟"


خانم اشراقی هنوز پاسخی به مخاطبان خود نداده اند. در صورت پاسخ دادن ایشان به این انتقادات _ که بی شک جالب و شنیدنی خواهد بود _ حتما به اطلاع خوانندگان محترم خواهیم رساند.

[ دو شنبه 29 مهر 1392برچسب:دختر نعیمه اشراقی,طاهری,نعیما,

] [ 11:55 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

نعیمه اشراقی از دسته افرادی است که به دلیل منتسب بودن به خانواده حضرت امام خمینی(ره) سعی در القا نمودن نظرات منحرف خود به عنوان نظر حضرت امام(ره) نموده است.
از انتشار عکس جعلی تا توهین به خانواده شهدا
نعیمه اشراقی از دسته افرادی است که به دلیل منتسب بودن به خانواده حضرت امام خمینی(ره) سعی در القا نمودن نظرات منحرف خود به عنوان نظر حضرت امام(ره) نموده است.
 

 نعیمه اشراقی که با اظهار نظرهای جنجالی و به دور از حقیقت سعی در نزدیک نشان دادن افکار خضرت امام خمینی(ره) به خود! داشته و با انتشار برخی از این نظرات در صفحه فیسبوک خود مدام در حال جنجال آفرینی و مطرح نمودن نام خود در رسانه ها بود، بنا بر اخبار منتشره به دستور سیدحسن خمینی صفحه خود را در این شبکه اجتماعی حذف نموده است.

اما ماجراهای جنجالی وی در فیسبوک موضوعی است که به سرعت از اذهان پاک نخواهد شد و این سوال نیز جای پرسش دارد که اگر شخص دیگری غیر از منتسبین به خانواده حضرت امام(ره) چنین نظراتی درباره ایشان مطرح می کرد، موسسه موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) چه نوع موضعی اتخاذ می نمود؟

آمریکا امروز دشمن ما نیست!

نعیمه اشراقی در صفحه فیس بوک خود نوشت: آمریکا آن زمان دشمن رو در روی ما بود؛ در حالیکه امروز اینطور نیست آمریکا امروز یک رئیس جمهور صلح طلب دارد حرف من این است دوباره فرصت سوزی نکنیم و از شرائط جدید بهترین بهره را ببریم و وارد مذاکرات مستقیم شویم و راه صلح را پیشه کنیم.

«کسانی هم که مخالف رابطه با آمریکا هستند به دلیل آرمان های امام نیست بلکه بخاطر منافع شخصی شان است»

شعار مرگ بر آمریکا را از نماز جمعه حذف کنیم!

استفاده اشراقی از فتوشاپ برای اصلاح حجاب دخترش

پس از انتشار تصویر فتوشاپی نعیما طاهری دختر نعیمه اشراقی در سایت العربیه و بی حرمتی به شخصیت امام راحل (ره)، سایت یاهو نیز در صفحه اول خود با انتشار این عکس، کار را بیش از گذشته برون مرزی و بین المللی نمود.

نظرات نعیمه اشراقی درباره حجاب

نعیمه اشراقی در مصاحبه خود با یک روزنامه اصلاح طلب نظر در مورد حجاب بی پروایی را به حد اعلا رساند و علی رغم تاکیدات حضرت امام (ره) و مراجع عظام مبنی بر حفظ حجاب اسلامی می گوید:

" به نظر من، بسیار بهتر بود که ما حجاب را اجباری نمی کردیم. به خاطر اینکه ما با اجباری کردن حجاب، می خواستیم حاشیه امنیت جامعه را بالا ببریم، اما دقیقا برعکسش عمل کردیم و امنیت را پایین آوردیم. وقتی ما در جامعه حجاب را اجباری کردیم، محدودیت و ممنوعیت ایجاد کردیم، روابط دختر و پسر را ممنوع کردیم، همه این مسائل از خیابان ها به درون خانه ها رفت.
کسانی که به مسائل دینی اعتقادی ندارند، وقتی در خیابان به خواسته های خود نمی رسند، در خانه ها، از مواد مخدر، مشروب و … استفاده می کنند و روابط غیراخلاقی میان دختر و پسر شکل می گیرد. در نتیجه ما امنیت را برای نسل جوان پایین آوردیم.
من چون در دو شهر لندن و تورنتو مدتی زندگی کرده ام، تفاوتهای این دو شهر را با شهری مانند تهران دیده ام و می دانم. مشکلات دختر جوانی که در تهران، از منزل خارج می شود و مسیری را طی می کند تا به مقصد برسد، خیلی بیشتر از مشکلات دختر جوانی در شهری مانند تورنتو است. در آنجا، یک دختر جوان با یک خانم مسن و یا یک آقا فرقی ندارد و هیچ کس به او تعرضی نمی کند و امنیت بالا است!"

دستور سیدحسن خمینی به نعمیه اشراقی برای بستن صفحه فیس‌بوک

در پی ایجاد برخی حواشی پیرامون صفحه شخصی خانم نعیمه اشراقی در شبکه اجتماعی فیسبوک و پاسخ تند پسر شهید همت به مطلب توهین آمیزی که اشراقی در صفحه اش منتشر نمود، سید حسن خمینی در تماسی با نعیمه اشراقی به وی دستور داده و تاکید کرد که علاوه بر انتشار بیانیه دلجویی، صفحه فیس بوک خود را نیز مسدود کند که وی به این کار مبادرت ورزیده است.

شایان ذکر است که نعیمه اشراقی در صفحه شخصی فیس بوک خود، خاطره ای را از قول حضرت امام خمینی(ره) نقل نموده بود که در بخش کامنت های این پست فیس بوکی کامنتی دیگر با پروفایل «نعیمه اشراقی»، خاطره ای دیگر از امام خمینی درباره همسران شهدا نقل شده بود که مضمونی موهن داشت. خانم اشراقی در نامه ای که خطاب به پسر شهید همت نوشته است و در پستی دیگر که به عنوان آخرین پست فیس بوکی ایشان باید قلمداد شود، انتساب این کامنت به خود را تکذیب کرده و آن را به یک اکانت مجعول نسبت داده است.

این موضوع باعث بحث های فراوانی در شبکه اجتماعی فیس بوک شده است. همچنین دلیل مخاطب قرار دادن مصطفی همت، فرزند شهید حاج ابراهیم همت، پست فیس بوکی اعتراض آمیز وی در مواجه با کامنت موجود در صفحه خانم اشراقی بوده است.

البته این موارد فقط چند مورد از آخرین نظرات جنجالی نعیمه اشراقی است و وی پیش از این نیز به توهین های مختلفی به مسئولان و ارکان نظام از جمله شورای نگهبان پرداخته بود.

تمام تنم از دروغ درد گرفت

مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار فراری فتنه 88 هم در صفحه فیس‌بوک خود با واکنش به این مساله اعتراض کرد و برای نعمیه اشراقی نوشت:سرکار خانم نعیمه اشراقی! این جمله‌ای که در مورد همسران شهدای جنگ نوشته‌اید، سخیف است. جمله تهوع آور است این اسمش طنز نیست، جوک نیست.

با توجه به تکذیب نعیمه اشراقی از جوک منتسب به او، مسیح علی‌نژاد بار دیگر در مطلبی جداگانه نوشت: «تمام تنم از دروغ درد گرفت. دوستان اصلاح‌طلبی را می‌شناسم که می‌دانند نعیمه اشراقی نه تنها آن کامنت را خودش نوشت بلکه از جک نوشته‌اش در مورد شهدای جنگ در صحبت‌های خصوصی با آن‌ها دفاع هم کرد.»

سخنان جنجالی نعیمه اشراقی در دیلی تلگراف و سایت های ضد انقلاب

انتشار مصاحبه خانم اشراقی با دیلی تلگراف در سایت های اپوزیسیون در شرایطی صورت می گیرد که وی در صفحه فیس بوکش از آنچه "تحریف بخش هایی از مصاحبه خود با دیلی تلگراف" خوانده، انتقاد می کند و می نویسد که این مصاحبه مورد تایید نمی باشد.

وی با پی بردن به این ماجرا با اعتراف به دروغ و پوچ بودن آزادی بیان غربی‌ها نوشته است: «دوستان عزیز، حسرت دموکراسی در غرب را نخورید! آن جا هم از آزادی بیان خبری نیست، متأسفانه بخش‌هایی از مصاحبه من با روزنامه دیلی تلگراف تحریف شده و مورد تایید اینجانب نمی‌باشد.»

مجلس ورود كرده و بررسي مي‌كند 
حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر عضو كميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به اظهارات نعيمه اشراقي در مورد امام و شهدا اظهار داشت: بنده مطمئن هستم اگر امام در قيد حيات بودند با اين كارهاي غيراخلاقي همان كاري را مي‌كردند كه با سيدحسين آقا خميني انجام دادند. وي تاكيد كرد: قطعا كميسيون فرهنگي مجلس چنين اظهاراتي در مورد امام و شهدا را محكوم مي‌كند و آنها را بررسي خواهد كرد. پژمان‌فر همچنين به تهران امروز گفت: امام خميني(ره) جايگاه حقوقي خاصي بين مسلمانان و مردم آزاده دنيا دارند كه كسي نمي‌تواند اين جايگاه را مانند ماترك او به ارث ببرد و نسبت خوني و سببي مجوزي براي اظهارنظر درباره جايگاه حقوقي اين فرد بزرگ نيست.

وي گفت: امام‌ خميني(ره) با نوه خودشان كه متخلف بود برخورد و او را در منزل زنداني كردند و اين نشان مي‌دهد كه براي اطرافيان خود هيچ مصونيتي قائل نبودند. پژمان‌فرخاطرنشان كرد: ما بايد با افرادي كه درباه جايگاه حقوقي امام صحبت كرده و به ايشان هتك حرمت مي‌كنند به شدت برخورد كنيم همانطور كه اگر خود امام خميني بودند برخورد جدي‌تري با اين موضوع داشتند. احترام مردم به خود امام و فضايل اخلاقي ايشان بود نه به خانواده و نوه و باقي افراد...مردم شيفته خود امام بودند. اين را مهدي موسوي‌نژاد گفته و در ادامه به تهران امروز مي‌گويد: اگر مردم احترامي براي اهل‌بيت امام قائل هستند براي اخلاق و فضايل امام خميني است و در صورت عدول از مسير امام و انقلاب افراد احترامي نخواهند داشت. براي مردم هم فرقي ندارد كه عدول كرده از انقلاب نوه امام است يا هر فرد ديگري. وي افزود: همانطور كه حضرت نوح(ع) پسر متخلف را نجات نداد،همانطور كه ائمه و پيامبران اطرافيان متخلف را سخت مجازات مي‌كردند، امروز هم همين اتفاق بايد رخ داده و با متخلف برخورد شود و چه بهتر كه اين برخورد از سوي خانواده امام خميني(ره) باشد.
بيانيه خانواده شهدا 
همچنين در پي انتشار مطلبي موهن از سوي نعيمه اشراقي در صفحه فيس‌بوك، جمعي از خانواده شهدا و ايثارگران با امضاي بيانيه‌اي اعتراض خود را اعلام كردند. در بخشي از اين بيانيه آمده است: متاسفانه اين روزها خاطره‌سازي‌هاي دروغ و منسوب كردن آن به حضرت امام(ره) به اتفاقي عادي در عرصه سياسي كشور تبديل شده است و كساني كه مدعي قرابت و نزديكي با امام امت هستند، نارواترين اظهارات و منويات دروني خود را به ساحت آن امام سفر كرده منسوب مي‌كنند. گفتار نسنجيده و خارج از چارچوب ادب نعيمه اشراقي (نوه دختري حضرت امام) و منسوب كردن اين خاطره‌سازي‌ها به امام راحل، موجي از واكنش‌ها و موضع‌گيري‌هاي دلسوزان و خانواده‌هاي شهدا را برانگيخته است و خانواده شهيدان همت، رستگار، بروجردي، صنيع‌خاني، بذرپاش، كشوري، دستواره، مهدي باكري و بسياري ديگر از خانواده معظم شهدا اين اظهارات شنيع و ناپخته را محكوم كرده‌اند. در اين بين «بي‌موضع بودن» موسسه حفظ آثار امام(ره) از همه جالب‌تر است. اين موسسه ترجيح داده كه به جاي موضع‌گيري درباره اين داستان‌سرايي‌ها و نسبت دادن آن به امام روح‌الله، سكوت پيشه كند؛ يكي از اعضاي موسسه حفظ آثار امام، درباره مطلب منتشر شده از سوي نعيمه اشراقي كه در قالب خاطره‌اي از امام(ره) به خانواده شهدا توهين كرده است، گفته «من در اين مورد اظهارنظري نمي‌كنم.»

اتخاذ اين رويكرد در حالي است موسسه حفظ آثار امام در قبال كوچك‌ترين برنامه‌ها و مستندها درباره حضرت امام(ره) واكنش نشان مي‌دهد و شوربختانه درباره انتساب چنين موضوع خلاف واقعي تنها نظاره‌گر است.

لازم به یادآوری است موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) در جریان فتنه ۸۸ و پس از اقدام توهین‌آمیز حامیان موسوی در پاره کردن عکس بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و آتش زدن آن، نه تنها این اقدام را محکوم نکرد؛ بلکه از رسانه ملی به خاطر پوشش خبری این مساله، به شدت انتقاد کرد!

[ دو شنبه 29 مهر 1392برچسب:فیسبوک,نعیمه,اشراقی,نوه ی امام,امام خمینی,

] [ 11:45 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

موج انتقادات شدت گرفت

انتظار افکار عمومي براي شکسته شدن قفل سکوت بيت امام(ره)/ آيا معذرت‌خواهي خشک و خالي قانع کننده است؟

نعيمه اشراقي" با بيان ادعايي زشت و سخيف واكنش صريح و قاطع خانواده شهدا و ايثارگران، فعالان سياسي و دوستدارن رهبر فقيد انقلاب را برانگيخت، اين در حالي است كه موسسه تنظيم و نشر آثار امام (ره) در اين مدت، تنها سكوت اختيار كرده است.
 "نعيمه اشراقي"، نوه پر سر و صداي اين روزهاي بنيان‌گذار کبير انقلاب اسلامي(ره)، بار ديگر خبرساز شد.

هنوز مدت زيادي از انتشار عكسي فتوشاپي در صفحه فيس‌بوك شخصي‌اش نگذشته بود كه بيان خاطراتي از هم نشيني وي با امام خميني(ره)، باز هم جنجال برانگيز شد؛ سخني كه اشراقي آن را  لطیفه‌ تعبير كرد، توهین مستقیم به خانواده شهدا، پاسداران انقلاب اسلامی و دوستداران بنيان‌گذار كبير انقلاب اسلامي(ره) بود‌.

پيش از اين "نعيمه اشراقي" در صفحه فيس‌بوك شخصي خود، عكسي فتوشاپ شده از حجاب اسلامي دخترش هنگام دريافت جايزه در يكي از دانشگاه‌هاي خارج از كشور منتشر كرد، اما ديري نپاييد كه با انتشار عكس اصلي اين مراسم، سيل انتقادات به سمت وي روانه شد.

و اينك اشراقي در جنجال ديگري، با ادعايي زشت و سخيف واكنش صريح و قاطع خانواده شهدا و ايثارگران، فعالان سياسي و دوستدارن رهبر فقيد انقلاب را برانگيخت، اين در حالي است كه موسسه تنظيم و نشر آثار امام (ره) در اين مدت، تنها سكوت اختيار كرده است.


"مصطفي همت"، پسر شهيد "ابراهيم همت" بادرفشاني خواندن سخنان اخير اشراقي در صفحه فيس‌بوك شخصي خود، با اظهاراتي تند به اعتراض پرداخت.

وي با بيان اينكه بهتر است اطرافیان اشراقي تذكري به وي بدهند تا شاید کمی در گفتارش تغییر صورت گيرد يا این حداقل را درک کنند که هر حرفی را نباید زد و در هر جایی نباید گفت، اظهار داشت: اولین چیزی که با مطلب زشت ایشان به ذهن می‌رسد، این است که وقتی بچه‌های این مملکت در زیر گلوله و بمب و خمپاره تکه‌تکه می‌شدند، رهبری که خیلی از "فرزندان ایران" به فرمان او راهی جبهه شدند، در مورد سربازان و خانواده آنان، شوخی‌های زشت می‌کرده، این موضوع را مطلب اشراقی به هر ذهنی تزریق می‌کند، آیا چنین کاری تیشه‌زدن به ریشه افکار و شخصیت امام خمینی(ره) نیست؟

مصطفي همت ادامه مي‌دهد: اگر واقعاً چنين شوخی بی‌شرمانه‌ای در آن ایام در جامعه شایع بوده، تنها باید گفت شرم بر سازندگان و شرم بر رواج‌دهنده‌های چنان شوخی بی‌شرمانه‌ای؛ افرادی که آن‌قدر بی‌شعور و نفهمند که درک نمی‌کنند با این ظلم‌ها به خانواده‌های سربازان جنگ‌شان، فقط باعث می‌شوند در جنگ بعدی کسی برای‌شان نجنگد و خواهر و مادر و دختر و باقی زنان فامیل و آشنای‌شان مثل سده‌های گذشته در زیر دست و پای سربازان دشمنان شرقی و غربی قرار بگیرد.
 


فرزند شهيد همت با بيان اينكه حس می‌کنم در جنگ گذشته، کلاه گشادی بر سر خانواده‌های کشته‌های جنگ و کل رزمنده‌ها گذاشته شده، افزود: رزمنده‌ها در جبهه جنگ و زیر رگبار گلوله و بمب و خمپاره بودند و خانواده‌های‌شان در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کردند (و این سختی بعد از شهادت و جانباز شدن رزمنده‌ها ادامه یافت و گاهی بیشتر هم شد) و آن‌وقت این خانم که در خوشی تمام به سر می‌برده است.

وي در پايان با بيان اينكه، به دليل احترامی که برای امام خمینی(ره) قائل است از چنین ادبیاتی استفاده کرده، ادامه داد: در غير اين صورت در برابر شخصی که چنين توهینی به خانواده‌های شهدا روا مي‌دارد، الفاظ درخور شأن وي را به کار می‌بردم و البته این نگه‌داشتن حرمت، همیشگی نخواهد بود؛ اگر اطرافیان ایشان تصحیحی در گفتارش صورت ندهند، چاره‌ای جز شکستن حریم‌ها باقی نمی‌ماند.

اظهارات تند "مصطفي همت" پسر شهيد "ابراهيم همت"، اشراقي را مجبور به پاسخگويي، و در نهايت تكذيب اظهارات منتشر شده از سوي وي كرد.

نوه رهبر فقيد انقلاب(ره) در نامه‌اي كه در سايت جماران منتشر شد، خطاب به "مصطفي همت" بيان داشت: نامه جناب عالی را درباره مطلبی موهن و غلط خواندم، تنها می‌توانم در این مورد سر تعظیم در مقابل شما و خانواده‌های عزیز شاهد فرود بیاورم؛ شهیدان و خانواده‌های عزیز ایشان بر تارک انسانیت جای دارند و نابخردی کسی نمی‌تواند پیوند آسمانی آنها با امامشان را قطع کند.

وي افزود: تو و هزاران زن و مرد بزرگی که امثال من در آرامش ناشی از سختی‌های ایشان زندگی می‌کنیم با ارزش‌تر از آن هستید که نوشته‌ای غلط و بی‌ارزش از ارزش آنها بکاهد؛ همه باید بدانیم امام(ره) جز در تار و پود اسلام و ارزش‌های آن - از نماز و روزه گرفته تا حجاب و پاکدامنی- و جز در پیوند با یاران فداکارش معنی نمی‌شود، مگر می‌توان امام را در خاطر مجسم کرد و جلوه زیبای امر به معروف و نهی از منکر را در او مشاهده نکرد؟

اشراقي ادامه داد: مگر می‌توان احترام بی‌حد و حصر امام(ره) به شهیدان و خانواده‌های آنها را با ذکر کلماتی موهن و بی‌ارزش از یاد برد؟ همین جا لازم می‌دانم به صراحت تمام انتساب آنچه در فضای مجازی به امام و از قول من منتشر شده را تکذیب کنم و از خداوند برای جاعلینی که این گونه با احساسات پاک مردم بازی می‌کنند طلب هدایت نمایم، از این پس با توجه به دستبردهای چند گانه به صفحه شخصی‌ام، این صفحه را مسدود می‌کنم و عاجزانه از خداوند متعال علو درجات امام و شهدای عزیز را مسئلت نموده و برای خانواده‌های آنان آرزوی سلامت و بهروزی دارم.

گفتني است اشراقي با دستور مستقيم "سید‌حسن خمینی"، صفحه فیس‌بوک خود را مسدود کرد، همچنين وي براي دلجويي از خانواده شهيد همت، عازم اصفهان شد.( اينجا)


اما با وجود اعتراضات گسترده‌اي كه تا به امروز صورت گرفته، موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) تاكنون تنها سكوت اختيار كرده است؛ در همين راستا "عماد افروغ" استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با برخي خبرگزاري‌ها، اظهار داشت: وظیفه اصلی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) تدوین و نشر آثار و اندیشه‌های ایشان در وهله اول و دفاع از جایگاه و منزلت بنیانگذار انقلاب اسلامی از طریق مقابله با انتساب مواضع ناموجه و فاقد اعتبار به ویژه از طریق چهره‌های شناخته شده در وهله دوم است.

این استاد دانشگاه اضافه كرد:‌ از ساير منتسبین به امام(ره) انتظار می‌رود که خود در برابر اینگونه مواضع که ممکن است به گونه‌ای شخصیت امام(ره) را مخدوش کند، موضع بگیرند.

همچنين "مهدی فضائلی" کارشناس مسائل سیاسی نيز حفظ و حراست از حریم حضرت امام (ره) را از مهمترین وظایف موسسه حفظ و نشر آثار ايشان مي‌داند.

اما واکنش‌ها به اينجا ختم نشد و "سيد محمد‌صادق خرازي"، سفير سابق ايران در سازمان ملل، چند شب گذشته در صفحه فيس‌بوک شخصي خود با ابراز ناراحتي از ادعاهاي "نعيمه اشراقي"، مطلبي را منتشر کرد، متن کامل آن به شرح ذيل است:

"به نام خداي شهيدان

هم حال جسمی من بهم ریخته و هم حال روحی‌ام!!

جمعی از فرزندان شهدا که پدرانشان یاران، دوستان و هم‌سنگر دوران دفاع مقدس بودند و گهگاه من را نیز عمو خطاب می‌کنند طی دو روز گذشته با من تماس گرفتند و خشم و دلخوری خود را از اهانت خانوم نعیمه اشراقی بیان کردند و برخی بخاطر نسبت خانوادگی و  برخی هم بخاطر ارتباطاتم، با من تماس می‌گرفتند و به شدت از اهانت به ناموس شهیدان که ناموس ملت بزرگ ایران هستند، گلایه می‌کردند.

من نمی‌فهمم که چرا عده‌ایی اینگونه بی‌پروا برای محبوبیت خویش و مقبولیت خود، حضرت امام(ره) را له می‌کنند و خانواده شهدا را به استهزاء می‌کشند؛ فرزند یکی از شهیدان والا تبار این سرزمین می‌گفت اگر یکی از مردم عادی و یا حتی یکی از همین خانواده شهدا به امام و شهداء اهانت می‌کرد حتما چند سالی برایش حبس می‌بريدند، من اگر چه علاقه‌ایی به حبس و زندان برای هیچ فردی با هر نظر و دیدگاهی ندارم، ولی معتقدم نبایست به صرف بستگی به حضرت امام از روی امام عبور کنند.



مرکز نشر و حفظ آثار امام(ره) بجای آنکه دیده‌بان مردم باشد بایست دیده‌بان خود اعضای بیت باشد که با نام حضرت امام(ره) برای خود مشروعیت و با حرف‌های بی‌منطق و شبه روشنفکری، برای خود محبوبیت خلق کنند؛ این مرکز بایست نخست نسبت به خودی‌ها و رفتار و سکناتشان حساسیت نشان دهد و بعد به گروه‌های سیاسی!!!

این اتفاق خیانت به امام(ره)، جنایت علیه شهیدان و نامردی به بزرگ مردی است که همه مشروعیت احترام اعضای بیت معظم‌له، از آن اوست.

امیدوارم با یک معذرت خواهی خشک وخالی نخواهند این کثافت‌کاری را ماست مالی کنند، و بزرگان بیت حضرت امام رضوان الله علیه موضع منطقی و جدی بگیرند".

اما هنوز چند ساعتي از انتشار اين مطلب نگذشته بود که مشاور ارشد رئيس‌جمهور در دوران اصلاحات با حذف آن به دليل وظيفه شرعي، مطلب ديگري منتشر کرد، متن کامل آن به شرح ذيل است:

"لحظاتی قبل خانوم نعیمه اشراقی با من تماس گرفتند و گفتند، من هرگز چنین کاری نکردم و با فیس بوک و نام جعلی دیگری این اقدام صورت گرفته است و همچنین تاکید کردند برادر همسرم که فرزند مرحوم "آیت‌الله طاهری‌ اصفهانی" است از شهدا و خانواده همسرم نیز از خاندان معظم شهدا هستند و من خاک کف پای شهیدانم و هرگز به خود اجازه نمی‌دهم چنین جسارتی آن هم من که نوه حضرت امام(ره) هستم به امام و آرمان‌های امام و شهیدانمان کنم.

با توضیحاتی که سرکار نعیمه خانوم اشراقی دادند وظیفه شرعی و اخلاقی من است که حمل بر صحت کنم و توضیحات ایشان را بر هر نکته‌ای دیگری رجحان دهم!

امیدوارم همه ما پاسدار فضیلت‌ها و آرمان شهیدانمان باشیم و خود را متعهد بدانیم که شهدا سرچشمه بزرگواری و وحدت ملت ایران هستند.

همه ما با هر دیدگاهی و هر مذهبی و ایمانی نمی‌توانبم نسبت به کسانی که با خون خود در برابر دشمن ایستادگی کردند و همچنین خانواده‌های ایشان که با شرف وعزت مقاومت وابستادگی وصبوری کردند بی‌تفاوت باشیم.

تا تاریخ، تاریخ هست از حماسه آن‌ها که خون خود را برای ملت ایران و اسلام و قرآن تقدیم کردند به بزرگی و عظمت یاد خواهد کرد".

با توجه به اوج گرفتن موج واكنش‌ها و انتقادات عليه ادعاهاي منتسب به "نعيمه اشراقي"، افکار عمومي و مردم ايران انتظار دارند "سیدحسن خمینی"، "محمدعلی و حمید انصاری"،  از اعضای اصلی دفتر امام(ره) و موسسه تنظیم و نشر آثار ایشان، براي شفاف سازي بيشتر، اين سكوت را بشكنند تا امكان سوء استفاده را از دشمنان انقلاب و نظام بگيرند.

در همين راستا "حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی" نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران،‌ اظهار داشت: مقرر شده 28 مهرماه، در مورد اداعاي اشراقي، در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصمیم‌گیری صورت گیرد.(اينجا)



بايد منتظر ماند و ديد آيا موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خميني(ره)، قفل سکوت خود را مي‌شکند؟

[ دو شنبه 29 مهر 1392برچسب:سیاسی,اشراقی,نعیمه,امام,شهدا,جک,لطیفه,تهمت,نعیمه اشراقی,امام خمینی,خمینی,

] [ 11:40 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

روز عرفه است؛ روز دعا و ذكر و تضرع و ابتهال و راز و نياز است؛ بخصوص شما جوان‌ها قدر اين روزهاى بزرگ و اين ساعات باارزش را بدانيد. همين رابطه‌ى با خداست كه سينه‌ها و دل‌ها را منشرح مى‌كند؛ راه را براى انسان باز مى‌كند؛ عزم و اخلاص به انسان مى‌دهد؛ به كارها بركت مى‌بخشد؛ توفيق الهى را بر سر انسان سايه‌گستر مى‌كند و نتيجه‌ى آن، پيشرفت در خط اصيل ارزش‌هاى اسلامى است. اين روزها و اين ساعات باارزش را هرگز از دست ندهيد.

ديدار عمومى مردم قم 1384.10.19

[ سه شنبه 23 مهر 1392برچسب:عرفه,عرفات,دعا,نیایش,دعای عرفه,مناجات,

] [ 15:11 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

[ یک شنبه 21 مهر 1392برچسب:شهدا,حجاب,چادر,,

] [ 11:55 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

افسران - چـادر .. گـرما .. روزه .. تشـنـگی .. و ..

چادرم باشد مرا معیار ایمان و شرف

همچو مروارید زیبایم درون یک صدف


دید نامحرم نیفتد لاجرم بر سوے من

افتخارم باشد این،زهرا بود الگوے من


مدعے گوید که چادر یک نشان فانے است

من ولے گویم که با چادر تنم اسلامے است


مدعے گوید که با چادر کلاست باطل است

من ولے گویم که ایمانم ز چادر کامل است


مدعے خواهد مرا بے دین کند با لفظ دوست

چادر من همچو تیر زهرگین،بر چشم اوست


 

[ یک شنبه 21 مهر 1392برچسب:چادر,ایمان,لخت,سکسی,سکس,حجاب,

] [ 11:52 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

 
 
 


گنجشک ناز و زیبا، که میپری اون بالا

بال و پرت به رنگ خاک، دلت مهربون و پاک

به من بگو وقتی که پر کشیدی بابام رو تو ندیدی؟

 

 

دیدمش از این جا رفت اون بالا بالاها رفت

پیش ستاره ها رفت

یواش و بی صدا رفت





ستاره آی ستاره، پولک ابر پاره

خاموشی و می تابی، بیداری یا که خوابی

به من بگو وقتی که خواب نبودی بابام رو تو ندیدی؟

 

 

دیدمش از این جا رفت اون بالا بالاها رفت

از اون طرف از اون راه

رفته به خونه ی ماه





ماه سفید تنها، که هستی پشت ابرا

نقره نشون کهکشون، چراغ سقف آسمون

به من بگو وقتی که نور پاشیدی، بابام رو تو ندیدی؟

 

 

همینجا پیش من بود، نموند و رفت زود زود

اون بالا بالاها رفت

بابات پیش خدا رفت

 

 

خدا که مهربونه، پیش بابام می مونه

گریه نمیکنم من، که شاد نباشه دشمن

 

http://upsara.com/images/xum9tosy3dmi1614jyu.jpg


[ یک شنبه 21 مهر 1392برچسب: شهداشرمنده ايم, شهدا, شهادت, فرزندشهيد, جنگ جبهه,

] [ 11:42 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

آن كساني كه اذعان دارند كه از سال‌هاي دور مخالف شعار مقدس و سرنوشت‌ساز «مرگ بر امريكا» بوده و از امام مي‌خواستند كه ملت ايران را از اين شعار باز دارند، مردمي نيستند، در صف ملت نايستاده‌اند و راهشان از مردم جداست.

***
آنهايي كه زمزمه مي‌كنند كه «تا قيامت نمي‌توانيم با امريكا قهر باشيم»!! يا آن بي‌خبراني كه الفباي سياست را بلد نيستند اظهار مي‌دارند كه «مرگ بر امريكا آيه قرآن نيست»! از قرآن بيگانه‌اند، راه قرآن را گم كرده‌اند از راه راستين ملت دورمانده‌اند.

***
ملت مقاوم و پايدار ايران تا با ظلم و تجاوز امريكا روبه‌رو است از مبارزه با امريكا باز نمي‌ماند و با ظلم سازش نمي‌كند و شعار «مرگ بر امريكا» نمادي از مبارزه اسلامي و خستگي‌ناپذير ملت انقلابي ايران با شيطان بزرگ است و مبارزه با شيطان تا قيامت پايدار و استوار است و پايان نمي‌يابد.

***
اين شرم‌آور است كه قصاب آل سعود كه امروز در عراق و سوريه و لبنان آزاديخواهان و راست‌قامتان را همراه با زنان و كودكان بي‌گناه با پول نفت عربستان و سلاح‌هاي شيميايي و پرورش تروريست قتل‌عام مي‌كند و كشورهاي ياد شده را به حمام خون بدل كرده است از آنان به عنوان «برادر» ياد كند

***
برخي از نظريه‌پردازي‌ها و نوشته‌ها از روي توطئه شوم مثلث تسليم‌طلبان، رفاه‌طلبان و ليبراليست‌هاي وابسته به امريكا پرده برمي‌دارد

***
دريغ از چشم باز و قلبي بيدار تا از سرنوشت انگل‌هاي خائني چون انورسادات و حسني مبارك و... پند و عبرت بگيرد و بررسي كند آيا آنها با تسليم و سازش در برابر شيطان بزرگ توانستند به چنين آرمان‌هاي رؤيايي دست يابند؟

***
ملت ايران افزون از الهام‌پذيري از مكتب تشيع و راه حسين‌بن علي (عليهما‌السلام) از رهبري حكيمانه و خردمندانه ولي فقيه‌اي فرزانه و بيدار و هوشيار برخوردارند كه هر دست فريبكار و خيانت‌باري را كه به حريم آرمان‌هاي ملت انقلابي و قهرمان‌پرور ايران دراز شود قطع مي‌كند.

***
ملت ايران افزون از الهام‌پذيري از مكتب تشيع و راه حسين‌بن علي (عليهما‌السلام) از رهبري حكيمانه و خردمندانه ولي فقيه‌اي فرزانه و بيدار و هوشيار برخوردارند كه هر دست فريبكار و خيانت‌باري را كه به حريم آرمان‌هاي ملت انقلابي و قهرمان‌پرور ايران دراز شود قطع مي‌كند.

***
تنگ‌نظران كوته‌فكري كه به خود مي‌بالند كه «... هواپيما سوار شده، غذاي خوب خورده‌اند» نمي‌توانند استقلال كشور و آرمان‌هاي ملت را پاس بدارند. اين فرومايگان از دنياي سياست جز شكم‌بارگي، رفاه‌طلبي و گردشگري چيزي در نيافته‌اند، آنها پس‌مانده‌هاي همان كساني هستند كه در 28 مرداد/32 با يك چلوكباب تسليم شدند

***
اين مردم پابرهنه و نادار اما شرافتمند و غيرتمند ايران بودند كه با سلاح ايمان به جنگ استبداد و استعمار رفتند و نظام پوسيده دوهزاروپانصدساله شاهنشاهي را به زباله‌دان تاريخ افكندند

***
آري ديپلماسي ايران در خيابان‌ها و در روز 13 آبان، 9 دي، 22 بهمن، روز قدس،‌ 15 خرداد و ديگر «ايام‌الله» با فريادهاي كاخ‌برانداز «مرگ بر امريكا ـ مرگ بر اسرائيل» رقم مي‌خورد، هرچند امريكا و امريكا‌زدگان را خوش نيايد،


راه ملت‌ها، راهي بي‌بن‌بست


ملت‌هاي باورمند و وارسته هماره راه خدا پويند و رضاي خدا جويند، از اين رو، راهشان راه خداست، راهي جاودانه، استوار، پايدار و بي‌بن‌بست است، گمراهي، سرگرداني و درماندگي به همراه ندارد. دشمنان خدا و خلق، هيچ‌گاه توان رويارويي با راه و خط ملت‌ها را ندارند، نمي‌توانند راه مردمي را بي‌رهرو سازند. چه بسا انبوهي از مردم وارسته و خداجو و رهبران آنان را سركوب كنند، به زندان و تبعيد بكشانند و به شهادت برسانند، اما راهشان را نمي‌توانند از ميان ببرند.
دولت‌ها اگر راه ملت‌ها را به درستي بشناسند و پي بگيرند، مردان آهنين (زبرالحديد) خواهند بود كه هيچ نيرو و قدرتي مادي نمي‌تواند آنان را به زانو درآورد، فشارها، سختي‌ها و ناهنجاري‌ها نمي‌تواند آنان را به شكست بكشاند، ترفندها و توطئه‌هاي شيطاني مانند تهديد و تطميع در برابر اراده پولادين آنان كارايي ندارد.
البته همه حاكمان و دولتمردان، خود را برگزيده ملت مي‌نمايانند، حتي شاه كه با توطئه امريكا بر گرده ملت ايران سوار شد خود را حاكم مردمي وانمود مي‌كرد! ليكن بايد دانست كه حاكمان مردمي ويژگي‌هايي دارند. از ويژگي‌هاي برجسته يك دولت مردمي، همراهي و همصدايي با مردم است، يك دولت مردمي به مردم دروغ نمي‌گويد، دور از چشم مردم و رهبر با بيگانگان بند و بست نمي‌كند و حتي به گفتگو نمي‌نشيند و مك‌فارلين را به ايران فرانمي‌خواند. آن كساني كه اذعان دارند كه از سال‌هاي دور مخالف شعار مقدس و سرنوشت‌ساز «مرگ بر امريكا» بوده و از امام مي‌خواستند كه ملت ايران را از اين شعار باز دارند، مردمي نيستند، در صف ملت نايستاده‌اند و راهشان از مردم جداست.
شعار «مرگ بر امريكا» برگرفته از قرآن كريم است، ريشه قرآني دارد، امام با الهام از احكام قرآن مرگ بر امريكا و مرگ بر شاه را عبادت مي‌دانست. آنهايي كه زمزمه مي‌كنند كه «تا قيامت نمي‌توانيم با امريكا قهر باشيم»!! يا آن بي‌خبراني كه الفباي سياست را بلد نيستند اظهار مي‌دارند كه «مرگ بر امريكا آيه قرآن نيست»! از قرآن بيگانه‌اند، راه قرآن را گم كرده‌اند از راه راستين ملت دورمانده‌اند. قرآن كريم با صداي رسا اعلام مي‌كند: «لايحب‌الله الجهر بالسوء من‌القول الا من ظلم» مردم ايران كه از امريكا ظلم فراوان ديده و مي‌بينند حق دارند با آن ابر جنايتكار مبارزه همه‌جانبه داشته باشند و و با هر راهي از آن اعلام انزجار كنند.
امريكا با كودتاي ننگين 28 مرداد، با غارت ايران به بيش از ربع قرن، با احياي كاپيتولاسيون و گرفتن حق توحش از مردم ايران، با مسلح كردن صدام به بمب‌هاي شيميايي، با حمايت از تروريست‌هاي ايراني، با تحريم اقتصادي و ديگر توطئه‌هاي شيطاني به ملت مظلوم ايران ظلم كرده و مي‌كند و اين حق مردم ايران است كه در برابر ستمگري‌هاي مدام و مستمر امريكا طبق دستور قرآن با آن مبارزه كنند و فرياد «مرگ بر امريكا» سردهند. امام بزرگوار ما اعلام كرد تا ظلم هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستيم» ملت مقاوم و پايدار ايران تا با ظلم و تجاوز امريكا روبه‌رو است از مبارزه با امريكا باز نمي‌ماند و با ظلم سازش نمي‌كند و شعار «مرگ بر امريكا» نمادي از مبارزه اسلامي و خستگي‌ناپذير ملت انقلابي ايران با شيطان بزرگ است و مبارزه با شيطان تا قيامت پايدار و استوار است و پايان نمي‌يابد. اين راه ملت و راه خداست، راه عزت و شرافت اسلامي است. اما آن خودباختگاني كه هيچ‌گاه راه ملت را برنتافته و به آن باورمند نيستند، همواره دنبال آنند كه با برقراري روابط با زورمداران و جهانخواران تكيه‌گاهي براي خود بيابند و در سايه عنايات ذلت‌بار و خواركننده آنها بيارامند، امروز به خود مي‌بالند كه از ابرجنايت‌كاراني مانند اوباما لبخند تحقيرآميز مي‌گيرند و از ملك‌عبدالله جلاد، قاتل بيش از 600 تن از زايران مظلوم ايراني پيام برادرانه! دريافت مي‌كنند. اين عناصر ضعيف‌النفس و خودباخته اگر خوي و خصلت اسلامي و مردمي داشتند و با راه مردم آشنا بودند هيچ‌گاه به خود نمي‌باليدند كه ملك عبدالله قصاب از آنان به عنوان برادر ياد كرده است. اين شرم‌آور است كه قصاب آل سعود كه امروز در عراق و سوريه و لبنان آزاديخواهان و راست‌قامتان را همراه با زنان و كودكان بي‌گناه با پول نفت عربستان و سلاح‌هاي شيميايي و پرورش تروريست قتل‌عام مي‌كند و كشورهاي ياد شده را به حمام خون بدل كرده است از آنان به عنوان «برادر» ياد كند. آيا اين شيفتگان قدرت هيچ انديشيده‌اند كه چه ضعف‌ها، كاستي‌ها و لغزش‌هايي در آنان نهفته است كه قصاب آل سعود آنان را هم‌پياله و همراز خود يافته است؟!
اين عناصر كژانديش اگر كوچك‌ترين ويژگي انقلابي و مردمي داشتند و از راه و خط امام بيگانه نبودند رژيم آل سعود، اين زاييده پليد استعمار انگليس و هم‌پياله صهيونيست‌ها، آيا جرات مي‌كرد آنان را «برادران» خود بخواند؟!
اگر گفتگوي تلفني با «اوباما» ـ بنابر پندار برخي از عناصر ضعيف‌النفس ـ «عنايت خداوندي» و مايه بالندگي است، بايد بدانند كه پهلوي دوم از اين‌گونه افتخارها و عنايت‌ها فراوان برخوردار بود و امروز نيز پس‌مانده‌هاي آن بي‌وطن تاجدار معدوم از اين تازه به دوران رسيده‌ها از چنين «عنايت خداوندي» بيشتر برخوردارند!! كه البته اين «عنايت» از سوي خداوند دلار است كه براي شيفتگان قدرت و مقام، مايه بالندگي و سرافرازي است! نه خداوند حكيم دانا و توانا كه گرايش به ستمكاران و كرنش در برابر زورمداران و نوكري و سرسپردگي براي آنها را نهي و نكوهش كرده است: «ولاتركنوا الي‌الذين ظلموا فتمسكم‌النار» قرآن به آن قشري‌هاي ناداني كه بر اين گمانند كه با زورمداران مي‌توانند تعامل و تفاهم داشته باشند هشدار داده است: «ودوالو تدهن فيدهنون» آنها در صورتي به شما نرمش نشان مي‌دهند كه شما چاپلوسي پيشه كنيد. نيز قرآن از روي نيرنگ زورمداران چنين پرده برمي‌دارد «ودالذين كفروا لو تغفلون عن اسلحتكم و امتعتكم فميلون عليكم ميلة واحدة» ليكن شهوت جاه و مقام به جاه‌طلبان و بيگانه‌زدگان مجال نمي‌دهد كه درست انديشه كنند، پيام‌هاي هشداردهنده قرآن را بشنوند، خط امام و راه مردم را بشناسند و سر در راه امام و امت گذارند.
اين روزها زمزمه‌هاي مشكوك و مرموزي به گوش مي‌رسد كه از توطئه گسترده و خطرناك نشان دارد. برخي از نظريه‌پردازي‌ها و نوشته‌ها از روي توطئه شوم مثلث تسليم‌طلبان، رفاه‌طلبان و ليبراليست‌هاي وابسته به امريكا پرده برمي‌دارد و اين واقعيت را به درستي آشكار مي‌سازد كه نقشه‌ها و نيرنگ‌هايي بيش از گذشته در راه كمرنگ كردن و به زير سئوال بردن خط و راه امام در دست اقدام قرار گرفته است. به نظر مي‌رسد كه اين مثلت شوم سازشكار و تسليم‌طلب با يك سلسله جست‌و خيزها و جاروجنجال‌هاي تبليغاتي كه در زير پوشش تعامل با دنيا (بخوانيد با امريكا) به راه انداخته‌اند كه بوق‌هاي استعماري (بي‌بي‌سي، صداي امريكا و راديو رژيم صهيونيستي و ديگر رسانه‌هاي استعماري) نيز با همه توان آن را پوشش مي‌دهند، قلب تپنده انقلاب اسلامي و مركز مقاومت و پايداري ملت‌هاي انقلابي، يعني رهبر عظيم‌الشان و نستوه امت را نشانه رفته‌اند تا همانند امام ناگزير سازند كه جام زهر بنوشد و در راه بازگشت شيطان بزرگ به عرصه سياسي، اقتصادي و ديگر شئون اين كشور، العياذ بالله قرباني شود تا به گمان اين بزدلان، ارزاني، فراواني، كسب و كار و درآمد و رفاه و آسايش و ناز و نعمت ايران را به بهشت برين بدل سازد!!
دريغ از چشم باز و قلبي بيدار تا از سرنوشت انگل‌هاي خائني چون انورسادات و حسني مبارك و... پند و عبرت بگيرد و بررسي كند آيا آنها با تسليم و سازش در برابر شيطان بزرگ توانستند به چنين آرمان‌هاي رؤيايي دست يابند؟ آيا پس از پايان بخشيدن به دوران مقاومت نسبي جمال عبدالناصر كه اكنون درست نيم قرن از آن مي‌گذرد و بازگشت امريكا و ديگر جهانخواران به مصر، جز ذلت و خواري و سرشكستگي چيزي به ملت مصر رسيد؟ مردم بي‌پناه و ستمديده مصر امروز با فقر و گرسنگي و بيكاري توانفرسايي دست به گريبانند، بسياري از مردم به علت نداشتن سرپناه در مقبره‌ها و غرفه‌هاي گورستان مي‌گذرانند و بسياري كارتن‌خواب‌اند و كم نيستند دختران و پسران جوان مصري كه از شدت فقر و گرسنگي به خودفروشي كشيده مي‌شوند.
اسكتبار جهاني و شيطان بزرگ و عوامل درون‌مرزي و برون‌مرزي آنها بايد بدانند كه ايران اسلامي و انقلابي با كشور مصر تفاوت كلي دارد. ملت ايران افزون از الهام‌پذيري از مكتب تشيع و راه حسين‌بن علي (عليهما‌السلام) از رهبري حكيمانه و خردمندانه ولي فقيه‌اي فرزانه و بيدار و هوشيار برخوردارند كه هر دست فريبكار و خيانت‌باري را كه به حريم آرمان‌هاي ملت انقلابي و قهرمان‌پرور ايران دراز شود قطع مي‌كند.
عاشقان يقه‌چاك امريكا كه آرزوي «جمع كردن سياست خارجي از خيابان‌ها» را دارند بايد بدانند كه سياست اصولي و ريشه‌اي كشور در خيابان‌ها رقم مي‌خورد نه در مجامع بين‌المللي و محافل سياسي استعماري. تنگ‌نظران كوته‌فكري كه به خود مي‌بالند كه «... هواپيما سوار شده، غذاي خوب خورده‌اند» نمي‌توانند استقلال كشور و آرمان‌هاي ملت را پاس بدارند. اين فرومايگان از دنياي سياست جز شكم‌بارگي، رفاه‌طلبي و گردشگري چيزي در نيافته‌اند، آنها پس‌مانده‌هاي همان كساني هستند كه در 28 مرداد/32 با يك چلوكباب تسليم شدند و ايران را دو دستي براي بيش از يك ربع قرن به امريكا تحويل دادند. اين مردم پابرهنه و نادار اما شرافتمند و غيرتمند ايران بودند كه با سلاح ايمان به جنگ استبداد و استعمار رفتند و نظام پوسيده دوهزاروپانصدساله شاهنشاهي را به زباله‌دان تاريخ افكندند و امروز و فردا نيز اين مردم مستضعف و پابرهنه‌اند كه انقلاب، استقلال،‌‌ آزادي و آرمان‌هاي اسلامي امام و مقام معظم رهبري را با جان و جوان و همه هستي خويش پاس مي‌دارند و به آن رفاه‌طلبان بي‌دردي كه دلخوش‌اند كه در «هواپيما سوار شده، غذاي خوب خورده‌اند» پوزخند مي‌زنند و هيچ‌گاه به آنان رخصت نمي‌دهند كه امريكا را كه ملت ايران با خون عزيزان خود از ايران بيرون رانده‌اند از پنجره به درون بكشانند. آري ديپلماسي ايران در خيابان‌ها و در روز 13 آبان، 9 دي، 22 بهمن، روز قدس،‌ 15 خرداد و ديگر «ايام‌الله» با فريادهاي كاخ‌برانداز «مرگ بر امريكا ـ مرگ بر اسرائيل» رقم مي‌خورد، هرچند امريكا و امريكا‌زدگان را خوش نيايد، سلام خدا بر امام عزيز امت اسلامي كه انديشمندانه و حكيمانه هشدار داد.
آنهايي تا آخر خط با ما هستند كه درد فقر و محروميت و استضعاف را چشيده باشند، فقرا و متدينين بي‌بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعي انقلاب‌ها هستند.(صحيفه امام ـ ج 21 ـ ص 86)

[ جمعه 19 مهر 1392برچسب:هاشمی,انقلاب,رفسنجانی,هاشمی رفسنجانی,آمریکا,ایران,شیطان بزرگ,

] [ 19:34 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

 

روحانی : این همه وقت ؟ چرا الان زنگ زدی؟

اوباما : آخه من از طرح طلایی مکالمه شبانه استفاده می کنم. این جوری هزینه مکالمه هام نصف میشه!

 


 

[ چهار شنبه 10 مهر 1392برچسب:,

] [ 13:19 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

تکاپوی هاشمی رفسنجانی برای تعریف اشتباهاتش در عرصه سیاست خارجی، ذیل مفهوم «نرمش قهرمانانه»

گروه سیاسی: همزمان با تلاش های رسانه های بیگانه و برخی مطبوعات داخلی برای ادامه تحریف، تقطیع و موج سواری بر تعبیر «نرمش قهرمانانه» که چند روز گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان سپاه ایراد شد، به نظر می رسد هاشمی رفسنجانی نیز شرایط را برای توجیه برخی رفتارهای غلط تاریخی خود مناسب دیده است.

به گزارش رجانیوز، فارغ از اصل محتوای سخنان رهبر معظم انقلاب که با تاکید بر تاکتیک نرمش قهرمانانه ذیل استرتژی کلان مقاومت، بر حفظ اصول انقلاب تاکید کردند، بسیاری از رسانه ها ترجیح دادند با تحریف این بخش از سخنان رهبر انقلاب، بر تغییر رویکرد کلان جمهوری اسلامی در سیاست خارجی و نوع رابطه با امریکا تاکید کنند و در این میان هاشمی رفنسجانی با بکارگیری تاکتیک سوخته و قدیمی خود در قالب انتشار خاطراتی تایید نشده از امام (ره)، مدعی شده که ایشان در شهریور 1367 "در مورد آمريكا نظرشان اين است كه نبايد آمريكا را در تجديد رابطه مأيوس كرد، ولي به اين زودي براي مردم قابل قبول نيست."

 این عبارات در حالی از سوی هاشمی مطرح شده است که امام (ره) در آخرین بخش از وصیت نامه خود می‎فرمایند: "اكنون‌ كه‌ من‌ حاضرم‌، بعض‌ نسبتهای‌ بی‌واقعیت‌ به‌ من‌ داده‌ می‌شود و ممكن‌ است‌ پس‌ از من‌ در حجم‌ آن‌ افزوده‌ شود؛ لهذا عرض‌ می‌كنم‌ آنچه‌ به‌ من‌ نسبت‌ داده‌ شده‌ یا می‌شود مورد تصدیق‌ نیست‌، مگر آنكه‌ صدای‌ من‌ یا خط‌ و امضای‌ من‌ باشد، با تصدیق‌ كارشناسان‌؛ یا در سیمای‌ جمهوری‌ اسلامی‌ چیزی‌ گفته‌ باشم‌."

 اما به فاصله یک روز پس از انتشار  مطلب مورد اشاره در سایت هاشمی، این سایت با انتشار گفتگویی از وی با یک فصلنامه تحت عنوان «قهر با امریکا ابدی نیست» نوشته است: 

"من در سالهای آخر حیات امام(ره) نامه‌ای را خدمتشان نوشتم، تایپ هم نکردم. برای اینکه نمی‌خواستم کسی بخواند و خودم به امام دادم. در آن نامه هفت موضوع را با امام مطرح کردم و نوشتم که شما بهتر است در زمان حیاتتان، اینها را حل کنید، در غیر این صورت ممکن است اینها به صورت معضلی سدّ راه آینده کشور شود. گردنه‌هایی است که اگر شما ما را عبور ندهید، بعد از شما عبور کردن مشکل خواهد بود... یکی از این مسایل رابطه با آمریکا بود. نوشتم بالاخره سبکی که الان داریم که با آمریکا نه حرف بزنیم و نه رابطه داشته باشیم، قابل تداوم نیست. آمریکا قدرت برتر دنیا است. "

این خاطره نیز در حالی از سوی هاشمی مطرح شده که باز هم سندی برای اثبات آن وجود ندارد وبا توجه به وصیتنامه حضرت امام نمی توان به آن استناد کرد؛ اما در باب چرایی انتشار سلسله مطالبی با محتوای واحد از سوی پایگاه اطلاع رسانی هاشمی طی روزهای اخیر  به نظر می رسد که وی تلاش می کند تا در شرایط کنونی، ضمن  بازسازی وجهه خود، از انزوای سیاسی – اجتماعی که طی سالهای گذشته به آن دچار گشته خارج شود و از طرف دیگر، پیشینه اقدامات و مواضع خود در دهه 60 و 70 را که با «سازش در دیپلماسی» پیونده خورده بود، تطهیر کند و رفتارهای اشتباه خود در سالهای قبل را نیز با تاییدات امام همراه سازد.

نقش آشکار هاشمی در ماجرای مک فارلین در دهه 60 و تلاش های آشکار دولت سازندگی در دهه 70 برای برقراری رابطه با امریکا، نقاط برجسته کارنامه عملی هاشمی رفسنجانی در تاریخ دیپلماسی بعد از انقلاب هستند که در آنها "سازش در دیپلماسی" در دستور کار قرار گرفت و در هر دو مورد نیز نه تنها دستاورد قابل توجهی برای نظام و مردم بدست نیامد بلکه تخطی از خطوط قرمز، منجر به هشدارهای صریح امام و رهبر معظم انقلاب گردید.

حال به نظر می رسد هاشمی در واپسین تلاشهای خود در عرصه سیاست می خواهد با موج سواری بر فراز تعبیر نرمش قهرمانانه از سوی رهبر انقلاب که کاملا در فضایی متغایر با آنچه وی تصور می کند بکار رفت، سه دهه تلاش خود بعد از انقلاب جهت رابطه با امریکا را به در ذیل این گفتمان معنا و تفسیر کند، مساله ای که البته باز هم برای وی نتیجه ای نخواهد داشت و تحولات روزهای آتی این موضوع را بیشتر روشن خواهد کرد.

[ چهار شنبه 10 مهر 1392برچسب:ایران, آمریکا,سیاست,هاشمی,خامنه ای,رهبری,خارج,سیاست خارجی,

] [ 13:1 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

حمله به اطلاع‌رسانی به جای اعتراض به همتای آمریکایی!

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور به جای حمله به مشاور اوباما به خاطر دروغ‌گویی‌اش، به صدا و سیما حمله کرد!حسام‌الدین آشنا که در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری حاضر شده بود، در پاسخ به یکی از پرسش‌های مجری برنامه درباره تحلیل‌هایی ناظر بر این که «کدام یک از طرفین ایرانی و آمریکایی ابتدا اقدام به برقراری این تماس تاریخی کرده است؟» گفت: کار صدا و سیما بسیار زشت بود و باید در این زمینه عذرخواهی کند، چون سخنان خانم سوزان رایس [مشاور امنیت ملی اوباما و نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل] را زودتر از صحبت‌های آقای روحانی پخش کرد.

به گزارش ایسنا مشاور رئیس‌جمهور سپس با عبور از این موضوع، به انتقاد از برخی رسانه‌های داخلی نیز پرداخت که «بدون بررسی درست و تنها بر اساس برخی شنیده‌ها اقدام به طرح مباحث حاشیه‌ای می‌کنند اما به محتوای گفت‌وگوها و تلاش‌های هیئت ایرانی که از موضع عزت صورت گرفته توجهی نمی‌کنند.»معلوم نیست آقای آشنا چرا با همین سیاق اظهارنظر از همتای آمریکایی خود -مشاور اوباما- نمی‌خواهد به خاطر دروغ گفتن‌اش از هیئت ایرانی عذرخواهی کند؟ یا چرا لااقل تصریح نمی‌کند که طرف آمریکایی در همان قدم اول بی‌صداقتی به خرج دادن و برای گرفتن یک امتیاز مفت، توپ را در زمین ایران انداخته و مدعی شده که ایرانی‌ها درخواست گفت‌وگوی تلفنی کردند؟

همچنین جای شگفتی است که به جای انتقاد از طرف آمریکایی، به صدا و سیما حمله می‌شود که چرا اطلاع‌رسانی کرده و مردم ایران را در جریان واقعیت‌ها گذاشته است!فعلا که گویا اشتیاق مذاکره چنان حالت هیجانی و احساسی به خود گرفته که دوستان نمی‌خواهند بپذیرند آمریکا همان شیطان بزرگ است و تغییری در ذات او رخ نمی‌دهد.با این وصف جای سؤال است که اگر مثل 10 سال پیش آمریکا و غرب وعده‌ای نسیه دادند و امتیازهای نقد و گران‌قیمت گرفتند و طبق عادت زیر حرف‌ها و قول‌های خود زدند، چه باید کرد و برای چندمین بار شاهد شکست عاطفی دوستان بود؟!

[ چهار شنبه 10 مهر 1392برچسب:آمریکا,ایران,مداکره,تاریخ,رابطه,,

] [ 9:47 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]

گفتگوی زن و شوهر جوان!!!

بازدید=۳۹۳

                    زن:ببینم حقوق این ماهت کجاست 
[تصویر: 0.506617001329850916_irannaz_com.jpg] 

 

                             زن :بذار جیباتو بگردم! 
[تصویر: 0.541452001329850916_irannaz_com.jpg] 
زن (در حالی که جیب پشت شلوار شوهرش رو چک می کنه) : پس کجا قایمش کردی ذلیل مرده؟! 
شوهر (با گریه) : به خدا تو جیبام نیست! 
[تصویر: 0.556469001329850916_irannaz_com.jpg] 
             زن: ای وای اونجا رو کیفم گذاشتیش! 
             شوهر: امون نمیدی بهت بگم که 
[تصویر: 0.575914001329850916_irannaz_com.jpg] 
زن: مرسی عزیزم بیخود نیست من اینقدر دوست دارم! 

[تصویر: 0.590875001329850916_irannaz_com.jpg]



[ یک شنبه 7 مهر 1392برچسب:,

] [ 19:38 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]